انفجار مهیب نیویورک در آستانه اجلاس سازمان ملل+عکس

انفجار مهیب نیویورک در آستانه اجلاس سازمان ملل+عکس
يکشنبه 28 شهريور 1395 - 16:18

انفجار مهیب در محله چلسی نیویورک در آستانه اجلاس عمومی سازمان ملل متحد به مجروح شدن دست کم 29 نفر و ایجاد ترس و وحشت در مردم منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تازه‌ترین گزارشها از زخمی شدن دستکم ۲۹ نفر در انفجار مهیب در محله چلسی در شهر نیورک حکایت دارد و جراحت یکی از زخمی ها شدید است.

شاهدان صدای این انفجار را "کر کننده" توصیف کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های اولیه، انفجار در داخل یک سطل زباله در کنار خیابان روی داده اما هنوز پلیس و سازمان آتش نشانی نیویورک در مورد جزئیات دقیق و علت وقوع این انفجار گزارش رسمی منتشر نکرده‌اند.

هنوز در باره تروریستی یا غیر تروریستی بودن این انفجار نیز گزارشی منتشر نشده است.

این انفجار ساعتی پس از آن روی داد که در نیوجرسی (ایالت همسایه نیویورک) هم روز شنبه (27 شهریور ماه، ۱۷ سپتامبر) یک انفجار در نزدیکی محل برگزاری یک مسابقه دو خیریه رخ داد که به تعطیل شدن این رویداد منجر شد.

به گفته شهردار نیویورک شواهدی مبنی بر ارتباط انفجار نیویورک با حادثه بمب دست‌ساز در نیو جرسی که ساعاتی پیشتر گزارش شده بود، نیست. نیروهای پلیس در حال بررسی احتمال یک عامل انفجاری دیگر در نزدیکی محل انفجار هستند.

گزارش شده است که نیروهای اعزام شده به منطقه، وسیله‌ای را که به گفته رسانه‌های آمریکایی "زودپزی است با تعدادی سیم متصل با آن"، پیدا کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی از حضور پرتعداد نیروهای پلیس، واحد ضدتروریست، اف.بی.آی و واحدهای خنثی‌سازی بمب و همچنین پرواز هلی‌کوپترها بر فراز محل انفجار خبر می‌دهند.

نیویورک در آستانه برگزاری اجلاس عمومی سازمان ملل متحد قرار دارد و باید در چند روز آینده میزبان رهبران کشورهای جهان باشد. باراک اوباما هم روز یکشنبه به این شهر سفر خواهد کرد.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها