چرا کویتی‌ها ازاین خانمِ وزیر متنفرند؟!

چرا کویتی‌ها ازاین خانمِ وزیر متنفرند؟!
يکشنبه 28 شهريور 1395 - 21:28

18 تن از نمایندگان، وکلا و سیاستمداران کویتی، با صدور بیانیه‌ای، دربارۀ خودداری دعوت "سمیره رجب" مشاور پادشاه بحرین به هرگونه برنامه ای که در کویت برگزار می شود، هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این بیانیه پس از آن صادر شد که سمیره رجب، توسط شورای ملی فرهنگ و هنر و ادبیات در کویت، برای شرکت در همایش "تحکیم هویت ملی" در خلیج فارس دعوت شد.

به نوشتۀ وبگاه الؤلؤه، سیاستمداران و نمایندگان و وکلای کویتی، در این بیانیه، ضمن محکوم کردنِ دعوت از سمیره رجب، وزیر سابق بحرینی، دعوت از یکی از طرفداران پر و پا قرصِ "صدامِ مقبور"، برای شرکت در این همایش، را "شرم آور" دانستند.

در این بیانیه آمده است: "صرفِ اجازه دادن به این شخص برای شرکت در برنامه ای رسمی که در سرزمین کویت و دربارۀ هویت ملی برگزار می شود؛ توهینی به ماهیتِ ملی گرایی و به سخره گرفتن خون شهیدانی به شمار می رود که در دفاع از عزت میهنشان، کشته شدند.

امضا کنندگان این بیانیه، ضمن موضع گیری در برابر مشارکت این وزیر سابق بحرینی در همایش، از مسئولان کویت درخواست کردند از این به بعد چنین اشتباهی را تکرار نکنند و مصلحت کویت و عزت و کرامت شهدای این کشور را بر هر چیز دیگری ترجیح دهند.

سمیره رجب، وزیر سابق اطلاع رسانی بحرین که به سبب اظهارات جنجالی ضد شیعیان کشورش و همچنین شیعیان دیگر کشورها نظیر عراق شهره است، اکنون مشاور پادشاه بحرین است.

سمیره رجب، چندی پیش، با انتشار مقاله ای تحت عنوان "او، فقط با شهادت از دنیا می رفت" صدام، دیکتاتورِ مقبورِ عراق را ستایش کرده بود، این در حالی است که صدام، در سال 1990 با اشغال کویت، ویرانی و کشتار را برای مردم این کشور به ارمغان آورد.

205

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها