نیم قرن دروغ شرکت‌های آمریکایی بادستاویز علمی

نیم قرن دروغ شرکت‌های آمریکایی بادستاویز علمی
دوشنبه 29 شهريور 1395 - 15:12

مجله های مختلف پزشکی طی سالیان اخیر روغنها را عامل بیماریهای قلبی معرفی کرده اند بدون این که به نقش موثر شکر اشاره ای کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مجله ها که با هزینه شرکتهای تولید شکر اداره می شوند، از سال 1962 فقط روغنها را عامل بیماری های قلبی معرفی می کردند.
حال این سؤال مطرح شده که آیا این شرکتها بیش از 50 سال است به مردم دروغ می گویند؟
شرکت های تولید کننده شکر امریکا از سال 1962 هزینه های زیادی برای پژوهشهای علمی صرف کردند تا نقش شکر در بیماریهای کشنده قلبی را کمرنگ نشان دهند.

تابه امروز نیز تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا؛ روغنها و چربیها را ماده خبیث شماره یک وعامل این بیماریها معرفی می کرد.

پایگاه آلمانی"هویته " با طرح این سئوال و در پاسخ بدان با استناد به اظهارات پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، بر این دروغ پردازی صحه گذاشته است.

شرکتهای تولید شکر، برای پژوهشهای علمی هزینه می کنند تا اینگونه وانمود کنند مواد شیرین خوب است، بنابراین بر ارتباط شکر با بیماریهای قلبی سرپوش گذاشته اند.

بر اساس تحقیقات دانشگاه کالیفرنیای آمریکا، به نقل از سایت دویچه وله آلمان، ماجرای این دروغ پردازی از سال 1962 آغاز شد.

چندین پژوهش نیز در همان سال اعلام کرد شکر تا حدود زیادی به بروز بیماریهای قلبی منجرمی شود، اما شرکت های تولید شکر ازنتایج این تحقیقات خرسند نبودند بنابراین طرح 226 را پای گذاری کردند که هدف از آن تاثیر گذاشتن بر افکار عمومی و ایجاد جوی مثبت نسبت به شکر بود.

سپس مقاله هایی در مجله های مختلف پزشکی منتشر شد که روغن و چربیها را عامل اصلی بیماریهای قلبی می دانست و هیچ توضیحی درباره حامیان مالی  این پژوهشها یعنی شرکتهای تولید شکر نمی داد.
پژوهشگران دانشگاه هاروارد نیز 50 هزار دلار برای به ثمر نشاندن این پژوهشها دریافت کردند.

نتیجه اینکه مراکز پژوهشهای ویژه تغذیه از 50 سال پیش بر روغنها تمرکز کرد و آن را عامل اصلی بیماریهای قلبی اعلام کرد اما شرکتهای تولید شکر با رد این اتهامات،منتقدان خود را به پیوستن به گروه مخالف با شکر متهم می کند.

217
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها