شگفتی بزرگ ایران در جام جهانی فوتسال

شگفتی بزرگ ایران در جام جهانی فوتسال
پنج‌شنبه 1 مهر 1395 - 15:19

تیم ملی فوتسال ایران با شکست طلسم 20 ساله و پیروزی مقابل برزیل، بهترین تیم تاریخ فوتسال جهان،‌ به جمع هشت تیم برتر جام جهانی راه یافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی کلمبیا از ساعت 2:00 بامداد امروز (پنج شنبه) در ورزشگاه کولیسئو با قضاوت چرنی از جمهوری چک به مصاف تیم ملی برزیل مدافع عنوان قهرمانی رفت و در حالی که در وقت‌های معمول چهار بر چهار مساوی شده بود،‌ در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر دو به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

در هشتمین دوره از جام جهانی فوتسال، تیم ملی ایران در گروه F با یک شکست از اسپانیا و تساوی دور از انتظار مقابل جمهوری آذربایجان، به مقام سوم گروهش رسید.

این رتبه، به معنای رویارویی با برزیل در دور حذفی بود. در حالی که آذربایجان یک رده بالاتر ایستاد تا رقیبی به مراتب آسان‌تر یعنی تایلند را ملاقات کند.

برزیل قهرمان پنج دوره جام جهانی، در مرحله گروهی ۲۹ گل به اوکراین، استرالیا و موزامبیک زده بود و مهار ناپذیر به نظر می‌رسید.

کارشناسان، صعودی آسان را برای برزیلی‌ها تصور می‌کردند. آنها مقابل ایران، با دو گل پیش افتادند و دیگر فقط حلق یک حماسه ورزشی می‌توانست مانع از صعود طلایی پوشان شود.

بازی خوب تیم ایران از دقایق پایانی نیمه اول آغاز شد و توانست پا به پای رقیب نامدارش پیش برود. نتیجه مساوی ۴ - ۴ در وقت قانونی و اضافی، حکم به نواختن ضربات پنالتی داد.

ایران برخلاف سه بازی گروهی که مقابل اسپانیا، مراکش و جمهوری آذربایجان پر اشتباه بود، در برابر برزیل جز دقایق ابتدایی، خصوصاً گل دوم فالکائو، اشتباه تاثیرگذاری انجام نداد.

در ضربات پنالتی نیز بازیکنان ایران با تمرکز بالا، خود هر سه پنالتی خود را گل کردند. در طرف مقابل پنالتی آری سانتوز راهی به چارچوب دروازه ایران نیافت تا شاگردان ناظم الشریعه راهی دور بعد شوند.

ایران در مرحله یک چهارم نهایی حریف پاراگوئه شد. پاراگوئه توانسته کلمبیا میزبان مسابقات را از پیش رو بردارد.

سپهر محمدی، علیرضا صمیمی، احمد اسماعیل‌پور، محمد کشاورز، حمید احمدی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، افشین کاظمی، محمد طاهری، مهران عالیقدر، حسین طیبی، فرهاد توکلی و مهدی جاوید بازیکنان ایران در این رقابت‌ها هستند.

سرجیو لوئیز سرمربی برزیل در برابر ایران از ترکیب تیاگو، آری سانتوز، دیگو هنریکو، رافائل رتو و فرناندینیو استفاده کرد.

علیرضا صمیمی، محمد کشاورز، علی‌اصغر حسن‌زاده، مهدی جاوید و احمد اسماعیل‌پور هم پنج یار اصلی ایران بودند.

پس از حذف برزیل، با توجه به اعلام بازنشستگی فالکائو فوق ستاره تاریخ فوتسال، بازیکنان ایران برای تجلیل، او را روی دست‌هایشان گرفته و به هوا پرتاب می‌کردند. صحنه‌ای که مورد توجه فیفا قرار گرفت و به سرعت در رسانه‌های ورزشی بین‌المللی بازتاب یافت.

دیگر بازی مرحله یک چهارم نهایی را اسپانیا و روسیه برگزار می‌کنند. برنده این بازی در نیمه نهایی، مقابل برنده دیدار ایران و پاراگوئه قرار خواهد گرفت.

حسین طیبی ملی‌پوش فوتسال ایران که مقابل برزیل نمایش درخشانی داشت، بعد از مصدومیت در این بازی به راهی بیمارستان شد.

فیزیوتراپیست تیم ملی ایران درباره وضعیت طیبی گفت: «مچ پای راست این بازیکن دچار آسیب دیدگی شده و منتظر جواب آزمایش‌ها هستیم تا ببینیم او به بازی با پاراگوئه می‌رسد یا نه.»

دیدار ایران و پاراگوئه شنبه سوم مهر برگزار می‌شود. پاراگوئه در مرحله گروهی شکست ۴-۲ را مقابل ایتالیا متحمل شده است.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها