جزئیات عملیات آزاد سازی شرقاط عراق

جزئیات عملیات آزاد سازی شرقاط عراق
پنج‌شنبه 1 مهر 1395 - 19:10

العالم ـ فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز(پنجشنبه)، از آزادسازی کامل شهرستان شرقاط از عناصر گروه تروریستی داعش خبر داد و اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق توانستند این شهر را در مدت 72 ساعت آزاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه ای خاطرنشان کرد: " آزادی کامل شهرستان شرقاط از پلیدی و شرارت تروریسم، دستاورد جدیدی است که برای عراق با نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح و با برنامه ریزی و هماهنگی فرمانده عملیات مشترک در شرقاط به ثبت رسید؛ عملیات آزادسازی این شهر با فرماندهی جمعه عناد فرمانده عملیات صلاح الدین و با مشارکت ارتش عراق از لشکر 9 و 16 و 15 و تیپ 51 از نیروهای بسیج مردمی عراق و با پشتیبانی نیروی هوایی و جنگنده های ارتش و نیز جنگنده های ائتلاف بین المللی صورت گرفت. 

به گزارش السومریه نیوز، فرمانده عملیات مشترک عراق افزود: در طول 72 ساعت نیروهای مسلح در جنگی ویژه، شهرستان شرقاط را به طور کامل آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز موسسات دولتی برافراشته و  خسارات سنگینی بر تروریست ها تحمیل کردند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای مسلح پیروزی های قاطعی در برابر گروه تروریستی داعش به ثبت رساندند و در میدانهای جنگ با عزم و اراده ای بالا برای آزادسازی کامل شهرها از پلیدی و شرارت تروریسم و تروریستها از همدیگر سبقت می گیرند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق افزود: قهرمانان ما به جنگی سرنوشت ساز درموصل چشم دوخته اند که در آنجا به داعشی ها درس هایی از قهرمانی بدهند و آنها را به زباله دان تاریخ بیندازند.

علی الدودح فرماندار شرقاط در استان صلاح الدین روز گذشته تاکید کرد که نیروهای مشترک ساختمانهای دولتی در مرکز شرقاط را به کنترل درآوردند.

به محض آنکه حیدرالعبادی نخست وزیر عراق صبح روز سه شنبه آغاز عملیات شرقاط را اعلام کرد، نیروهای عراقی به سرعت در شرقاط پیشروی کردند.

شهر شرقاط در 260 کیلومتری شمال بغداد واقع است و 100 کیلومتر از شهر موصل فاصله دارد، شرقاط آخرین پایگاه داعش در استان صلاح الدین به شمار می آید؛ آزادی این شهر مقدمه بازپس گیری شهر موصل از چنگ داعش است.

نیروهای عراقی در 25 آگوست شهرک القیاره را که به سبب وجود فرودگاه نظامی در آن از موقعیت راهبردی برخوردار است، آزاد سیطره داعش کردند. نیروهای عراقی در حال آماده کردن این فرودگاه برای مشارکت در عملیات آزادسازی موصل هستند.

210-211-9

 

پربیننده ترین خبرها