افراد مسلح چگونه از الوعر سوریه خارج شدند؟+فیلم/تصاویر

جمعه 2 مهر 1395 - 12:47

دولت سوریه براساس طرح آشتی ملی که هدف از آن تخلیه مناطق مسکونی از افراد مسلح است؛ افراد مسلح و خانواده های آنها را از منطقه الوعر شهر حمص برای تأمین امنیت مردم خارج کرد.

به گزارش شبکه العالم؛ افراد مسلحی که از منطقه الوعر خارج شدند، وابسته به چند گروه تروریستی از جمله احرار الشام و جبهه النصره هستند و تعداد آنها 125 نفر و تعداد اعضای خانواده هایشان 157 نفر است که با سلاح های انفرادی خود به منطقه الدار الکبیره در حومۀ شمالی شهر حمص مرکز استان حمص در مرکز سوریه رفتند.
طلال برازی استاندار حمص در مصاحبه با شبکه العالم گفت: با تأسف بسیار سازمان ملل متحد نقشی در مساله آشتی ملی ایفاء نمی کند. ما از سازمان ملل انتظار داریم که نقشی مثبت در سوریه ایفاء کند. آنچه ما از گذشته تا کنون انجام داده ایم، مذاکرات سوری - سوری بدون میانجیگری خارجی بوده است.
طبق توافق دولت و گروه های مسلح منطقه الوعر؛ گروه دیگری از افراد مسلح در چند روز آینده از این منطقه خارج خواهند شد و در منطقه فقط افراد مسلحی که خواستار زمین گذاشتن سلاح های خود هستند، باقی خواهند ماند.
توافق دولت و گروه های مسلح منطقه الوعر شامل 3 مرحله است که در مرحله اول ده ها فرد مسلح به همراه خانواده های خود پس از زمین گذاشتن سلاح های سنگین و نیمه سنگین خود از این منطقه خارج می شوند و در مرحله دوم افراد مسلحی که خواهان زمین گذاشتن سلاح های خود هستند، تعهدنامه امضاء می کنند و مشمول ارفاق های ویژۀ دولت می شوند و در مرحله سوم تعدادی از زندانیان آزاد می شوند و افرادی که نمی خواهند در این منطقه بمانند، از آن خارج می شوند.  
منطقه الوعر تنها منطقه شهر حمص است که افراد مسلح در آن مستقر هستند.

 

214-9

پربیننده ترین خبرها