ویدیو: موزه‌ای جالب در لبنان که سه بار در گینس ثبت شد!

جمعه 2 مهر 1395 - 23:24

یک مرد لبنانی با ایجاد موزۀ منحصر به فردی که مقاومت اسطوره ای حزب الله در برابر رژیم صهیونیستی را نیز به تصویر کشیده است، سه بار نام این موزه را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است.

خبرنگار شبکۀ العالم از لبنان گزارش داد موزه بی نظیری در بیروت که توانسته است سه بار نام خود را در کتاب گینس ثبت کند، به دنبال آنست که برای چهارمین این موفقیت را کسب کند. این موزه با ماشین های اسباب بازی، راوی داستان های جنگ هایی است که در دهه های گذشته رخ داده است.

«نبیل کرم»، شهروند لبنانی، با جمع آوری 33 هزار ماشین اسباب بازی نام لبنان را برای سومین بار در کتاب گینس ثبت کرده است. هریک از این اسباب بازی های کوچک این موزه داستان وحکایت هایی دارد، برخی بیانگر داستان ها و جنگ های ده ها سال پیش است که نشانه های آن هنوز به چشم می خورد. این موزه، همچنین، ماکت هایی را در خود جای داده است که داستان پایداری اسطوره ای حزب الله و پیروزی در جنگ سی و سه روزۀ سال 2006 در برابر ماشین جنگ رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را بازگو می کند.
 نبیل کرم می گوید: «بیش از 600 ماکت از جنگ، بازسازی ویرانی ها، خانه ها، هواپیماها، کشتی ها و خودروها، به ویژه خودروی خودم، را دراین موزه دارم».

این موزه ممتاز و بی نظیر در جهان توانسته نام لبنان را برای سومین بار در کتاب گینس ثبت کند و رکورد آرژانتین را بشکند.

عشق به خودرو کرم را واداشت طی 25 سال این ماکت ها را در موزه ای به مساحت 1500 متر مربع جمع آوری کند وهم اکنون نیز با بیش از 35 هزار خودروی کوچک منتظر ثبت رکورد جدید دیگری است .

کرم افزود: «من به عنوان یکی از مسابقه دهندگان رالی عاشق خودرو هستم. در لبنان همه عاشق خودرو مسابقه و رالی هستند و این عشق روز به روز افزایش می یابد».
از سوی دیگر، علاقه کرم به خودرو به یک هدف والا تبدیل شده است؛ زیرا این موزه با پایبندی به اصول سلامتی در رانندگی درست، به مکان آموزش رانندگی و جایی برای کمک به حفظ سلامت مردم تبدیل شده است.

217

 

پربیننده ترین خبرها