اختلاف احرار الشام و "النصره" به خاطر یک فتوا دربارۀ ترکیه

اختلاف احرار الشام و
شنبه 3 مهر 1395 - 11:41

گروه تروریستی "جبهه النصره" مرتبط با القاعده که چندی پیش نام خود را به "فتح الشام" تغییر داد، در فتوایی برخلاف نظر گروه موسوم به احرار الشام، نبرد در کنار ارتش ترکیه درچارچوب عملیات "سپر فرات" علیه گروه داعش را حرام دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه رای الیوم، جبهه فتح الشام مخالفت خود را با شرکت در نبرد در چارچوب عملیات "سپر فرات" اعلام کرد. گروههای مسلح طرفدار به اصطلاح "معارضان" سوریه در کنار ارتش ترکیه در قالب عملیات سپر فرات علیه گروه داعش در حومۀ شمالی و شرقی شهر حلب در شمال سوریه می جنگند.

جبهه فتح در بیانیه خود بر مخالفت با نبرد در چارچوب عملیات سپر فرات تاکید کرد. این امر بعد از آغاز سومین مرحله از این عملیات صورت گرفت. واحدهایی از نیروهای آمریکایی نیز در کنار ارتش ترکیه و عناصر مسلح در این عملیات که هدف از آن نبرد با داعش اعلام شده است، حضور دارند.

این درحالی است که عناصر مسلح جنگیدن با داعش با مشارکت نیروهای آمریکایی را رد کرده اند.

در بیانیه جبهه فتح الشام آمده است: "تاکید می کنیم که این مسائل جای تامل دارد تا واقعیت درک شده و حکم شرعی درباره آن داده شود. علما درخصوص کمک به دو گروه، اختلاف نظر دارند، برخی آن را کاملا حرام می دانند و برخی با یک سری شروط جایز. "

این بیانیه افزود: "حمایت آمریکا از پروژه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و توافق روسیه و آمریکا برای تحکیم بشار اسد در قدرت برکسی پوشیده نیست و ورود آمریکایی ها به این نبردها و کمک گیری از آنها از نظر شرعی اعتباری ندارد. انتقال نبرد از حومۀ شمالی و دوری از حماسه شکستن محاصره حلب، چیزی جز تشتت تلاش ها و هدر دادن زمان نیست."

جبهه فتح الشام در این بیانیه بر "حرام بودن نبرد در حومۀ شمالی حلب در کنار هر طرف منطقه ای یا ائتلاف بین المللی" تاکید کرد.

گروه موسوم به "احرار الشام" چهارشنبه گذشته، از فتوایی پرده برداشت که همکاری و هماهنگی با ارتش ترکیه و کمک گرفتن از آن در نبرد در سوریه را جایز دانسته است.

6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها