یک نوجوان، گوشی آیفون 7 را 24 ساعته کرک کرد !

یک نوجوان، گوشی آیفون 7 را 24 ساعته کرک کرد !
شنبه 3 مهر 1395 - 13:07

پنج روز پس از به بازار آمدن گوشی آیفون 7 اپل، یک نوجوان 19 ساله، توانست آن را کرک کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این نوجوان که "لوکا تودیسکو" نام دارد و به نام کاربری qwertyoruiopz معروف است؛ فقط 24 ساعت وقت گذاشت تا بتواند برنامۀ پشتیبانِ آیفون 7 را بشکند.

بر پایه این گزارش، تودیسکو، توانست برنامۀ پشتیبانِ آیفون 7 را گیلبریک کند. این در حالی است که شرکت اپل، تنها دو هفتۀ پیش سیستم عامل آیفون 7 را به جهان معرفی کرده بود.

تودیسکو، در حساب کاربری خود در تویتر و یوتیوب، دستاورد خود را به نمایش گذاشت و در عین حال اعلام کرد که قصد ندارد باگی را که یافته است معرفی کند تا امکان جلوگیری از کرک آیفون 7 فراهم شود.

تودیسکو، نه تنها آیفون بلکه سیستم عامل”ios 10” را نیز کرک کرد و توانست کاملاً بر گوشی آیفون 7 چیره شود به طوری که موفق شد اپلیکیشن هایی در این سیستم عامل نصب کند که شرکت اپل از آن ها استفاده نمی کند.

تودیسکو با بیان این که کرک کردن آیفون 7 جدید، آسان نبوده است، خاطر نشان کرد که برای دستیابی به پاداشِ معرفیِ نقاط ضعف آیفون 7 با شرکت اپل تماس گرفته است، اما آن ها هنوز برای دادن پاداش برای این کار، تصمیمی اتخاذ نکرده اند.

هرچند تحلیل گران، گوشی آیفون 7 را گامی در مسیر درست می دانند، اما روشن است که این گوشی، در حد 100 درصد امن نیست و مانند هر محصول دیگر، در معرض کرک و هک است و حاوی باگ هایی است که هنوز شناسایی نشده اند.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها