ارتش سوریه چگونه صهیونیست ها را شوکه کرد؟

ارتش سوریه چگونه صهیونیست ها را شوکه کرد؟
شنبه 3 مهر 1395 - 17:03

ارتش سوریه با پاسخ کوبنده به تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی و سرنگونی یک جنگنده این رژیم در بلندیهای جولان، معادله جدیدی را پیش روی صهیونیستها قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "الون بن دیوید" تحلیلگر مسائل راهبردی و نظامی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: اسرائیل طی سالهای اخیر بطور خود مختار و آزادنه تحرکات مختلفی در حریم هوایی سوریه انجام می داد اما آنچه اخیرا اتفاق افتاد، نشان می دهد بشار اسد از این وضعیت بستوه آمده است.
دو فروند موشکی که از آتش بار اس ای  5 سوریه در منطقه بلندیهای جولان سوریه شلیک شد، زنگ خطری برای جنگنده های اسرائیل و تحرکات آنها در حریم هوایی سوریه بود.
بن دیوید گفت: بشار اسد در صدد ترسیم معادله جدیدی برای رویارویی با اسرائیل است و از این پس با هرگونه تجاوز از سوی اسرائیل مقابله می کند.
از نظر اسرائیل اعتماد بنفس بشار اسد با وجود حمایت روسیه و عقب نشینی ترکیه از لحن تهاجمی خود علیه نظام سوریه و عدم رغبت آمریکا برای رویارویی با نظام حاکم سوریه، بیش از گذشته شده است.
بشار اسد مجداد کلیدهای قدرت را دست گرفت و اسرائیل باید این موضوع را در نظر داشته باشد.
"تسفی یحزکیلی" تحلیلگر مسائل خاورمیانه شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این راستا گفت: بشار اسد با حمایت روسیه و ایران مجددا کلید قدرت را در دست گرفته است. برخی اطراف حزب الله را مسؤول حملات موشکی اخیر علیه جنگنده های اسرائیلی می دانند.
وی افزود: مواضع بشار اسد در شمال سوریه در حال تحکیم است و برای بازگشت به جبهه بلندیهای جولان در مرز اسرائیل زمنیه سازی می کند. اسد با اقدام اخیر علیه جنگنده های اسرائیل پیام تهدید آمیزی بر مبنای باز پس گرفتن اراضی جولان اشغالی از اسرائیل، ارسال کرد.
یحزکیلی گفت: همه تحولات خاورمیانه بر پایه امضای توافق نامه ها شکل می گیرد.ایران با امضای توافق هسته ای با 1+5 بر کرسی قدرت نشست و نظام سوریه نیز در پی توافق آتش بس اخیر در موضع اقتدار قرار گرفت.
وی افزود: روسیه در واکنش به تحولات بلندیهای جولان از اسرائیل خواست از اقدامات ستیزه جویانه دست بکشد.

201-9

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها