ادعای یک وکیل مصری:

حسنی مبارک به انور سادات شلیک کرد!+ویدیو

شنبه 3 مهر 1395 - 22:39

العالم ـ یک وکیل مصری، حسنی مبارک رییس جمهوری برکنار شده مصر را به مشارکت و همدستی در طراحی عملیات ترور انورسادات رییس جمهوری اسبق مصر متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سمیر صبری وکیل مصری در گفتگویی در یکی از شبکه های ماهواره ای گفت که از جانب رقیه سادات دختر انور سادات شکایتی علیه محمد حسنی مبارک رییس جمهوری پیشین تنظیم کرده است، و بر اساس گفته های دختر سادات، مبارک را به دست داشتن در حادثه ترور سادات یا آنچه که معروف به حادثه "المنصه" است، متهم کرده است.

به گزارش روزنامه الدستور، صبری با تاکید بر این که انور سادات قبل از حادثه المنصه، حسنی مبارک را برکنار کرده بود، اما هنوز حکم برکناری را اعلام نکرده بود، افزود: "من جمله ای را به شما می گویم که از زبان رقیه شنیده ام و این جمله آنست که مبارک در قتل انور سادات دست داشته است".

وی درباره ادله ارایه شده در شکایت علیه حسنی مبارک گفت: بنا به گفته های رقیه سادات، انورسادات از ناحیه ران راست خود، با گلوله ای که مبارک در حادثه ترور به او شلیک کرد، هدف قرار گرفت.

یادآور می شود که حادثه معروف به المنصه در 6 اکتبر سال 1981 در یک رژه نظامی روی داد که طی آن برخی افسران ارتش مصروابسته به گروه الجهاد به سبب خیانت سادات و سفرش به فلسطین اشغالی در 1977 و امضای معاهده کمپ دیوید در سال 1978 ، او را ترور کردند، خالد اسلامبولی رهبری گروه ترور را به عهده داشت.

210-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها