بازداشت هزار کودک در فلسطین از ابتدای 2016

بازداشت هزار کودک در فلسطین از ابتدای 2016
يکشنبه 4 مهر 1395 - 10:08

شورای امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای سال 2016 تا کنون هزار کودک فلسطینی 11 تا 18 ساله را بازداشت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "روسیا الیوم"، این شورا با صدور بیانیه ای اعلام کرد موارد بازداشت کودکان طی مدت زمان سپری شده از سال 2016 در مقایسه با همین دوره در سال قبل، 80 درصد افزایش یافته است.
در این بیانیه تأکید شده است که مقامات رژیم صهیونیستی برخی کودکان را در بازداشت اداری نگه داشته و برخی را محاکمه کرده است و برخی دیگر را محکوم به پرداخت جریمه های مالی سرسام آوری کرده و بر اساس مصوبات کنست، مدت زمان زندان را افزایش داده است.
خانم "هبه مصالحه"، وکیل شورای امور اسرا موارد متعددی از اسرای زیر هجده سال را برمی شمرد که در مدت بازداشت در معرض بازجویی قرار گرفته اند.
وی می گوید از ابتدای سال 2016 در قدس حدود 70 کودک محکوم به حبس خانگی شده اند. به این ترتیب خانه های این شهر تبدیل به زندان شده اند.
شورای امور اسرا با صدور بیانیه دیگری اعلام کرد که هزار 800 مورد بیماری در میان زندانیان اسیر در زندان های رژیم صهیونیستی مشاهده شده است که وضعیت 120 نفر از آنها اعم از مجروحین، معلولین، از کارافتاده ها و مبتلایان به بیماری های دشواردرمان وخیم است.
طبق جدیدترین آمارهای رسمی در فلسطین، حدود 7هزار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.
208

پربیننده ترین خبرها