بیماری 1800 اسیر فلسطینی

بیماری 1800 اسیر فلسطینی
يکشنبه 4 مهر 1395 - 14:03

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی از بیماری 1800 اسیر در زندانهای رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منصور موقده یکی از اسرای فلسطینی که ازناحیه پا فلج است به این هیئت گفت: اسرای بیمار در زندانها لاغر می شوند، و مورد بی توجهی پزشکان قرار می گیرند که سکوت محافل بین المللی و بی توجهی آنان مزید بر علت شده و بیش از پیش به بحران دامن می زند.

این هیئت وابسته به تشکیلات خودگردان در رام الله، به وضعیت بسام السایح (43ساله ) از شهر نابلس اشاره کرد که از هجدهم اکتبر 2015 در بیمارستان زندان الرمله به سر می برد و مبتلا به سرطان خون و استخوان است؛ وی به دلیل التهاب ریه توان سخن گفتن ندارد و وضعیتش هر روز وخیم ترمی شود.

بر اساس گزارش این هئیت، بسام السایح روزانه شیمی درمانی می شود و به دلیل شدت درد دچار بی خوابی شده و روزانه مسکن های قوی و داروهای قلب استفاده می کند .

این هیئت با اشاره به وضعیت متوکل محمد محمود رضوان از ساکنان شهر قلقیلیه و محکوم به 21 سال حبس در بیمارستان الرمله افزود: وی از تورم گردن و صورت رنج می برد، و چندین بار به بیمارستان العفوله اسرائیل منتقل و معاینه شده  اما هیچ درمانی نشده و پزشکان نیز دلیل این تورم را بیان نکرده اند.

"حسن خالد حسن القاضی" (22 ساله ) از شهر نابلس و محکوم به 6 ماه حبس در بیمارستان الرمله به سر می برد.
سربازان نیروهای اشغالگر صهیونیستی بدون هیچ توجیهی در دهم ژوئیه به وی تیراندازی کردند. وی از ناحیه سمت راست کمر و شکم و پای راست مجروح شده است .
حسن خالد به وکیل این هیئت گفته است: سربازان در صدد کشتن من بودند علیرغم اینکه از انها خواسته بودم دست از تیراندازی برداشته و خود را تسلیم کرده بودم اما آنها بدون هیچ دلیلی به من تیراندازی کردند.

وی افزود: پس از زخمی شدن، در بیمارستان بیلنسون اسرائیل چندین بار جراحی شده و هم اکنون توانایی راه رفتن ندارم ، عصبی هستم و گاهی به بیماری کریزا مبتلاهستم و به دلیل زخمی شدن از دردهای پی در پی رنج می برم و فقط با صندلی چرخ دار می توانم حرکت کنم.

"محمد حسن وحیش" یکی از زندانیان زندان عوفر اسرائیل واقع در غرب رام الله از منطقه ابودیس شرق قدس اشغالی که از نوزدهم اگوست زندانی شده گفت، از درد و تورم دائمی  زخمهایش رنج می برد و هیچ درمان و دارویی دریافت نکرده است.

"عبدالناصر فروانه" رئیس بخش پژوهشها و اسناد هیئت اسرا و آزادگان نیز گفت:"همه شواهد بیانگر این است که اشغالگران اسرائیلی عمدا در صدد آزار رساندن به اسرا هستند."
خبرگزاری "قدس پرس" به نقل از فروانه تأکید کرد که، سخنان مسئولان صهیونیستی مبنی بر ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی به اسرا؛ ادعاهای توخالی بوده و نادرست است.

گفتنی است شماری از اسرای بیمار پس از مخالفت مقامات صهیونیستی با آزادی آنان علیرغم بحرانی شدن وضعیت جسمی اشان در زندانها به شهادت رسیدند و برخی نیز پس از آزادی از زندان و با بیماریهای خطرناک به شهادت رسیدند.
217

پربیننده ترین خبرها