اعطای نوبل به تحقیقات خنده‌دار!

اعطای نوبل به تحقیقات خنده‌دار!
يکشنبه 4 مهر 1395 - 14:52

جوایز "ایگ نوبل پرایز" (Ig Nobel Prize) برای تحقیقات خنده‌دار روز 22 سپتامبر جاری در دانشگاه هاروارد در ایالت ماساچوست آمریکا، اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، این جوایز به صورت سالانه به ۱۰ موفقیت برتر که «ابتدا باعث خنده و سپس به فکر فرورفتن مردم شود» اعطا می‌شود.

به عنوان مثال، استاد احمد شفیق از دانشگاه قاهره جایزه ایگ نوبل را به خاطر مطالعات خود درخصوص تاثیر لباس های بافته شده از الیاف مختلف بر قدرت باروری مردان دریافت کرد، زیرا وی آزمایش های بیشماری روی موش ها و انسان با شلوارهای راحتی بافته شده از پشم، پنبه و الیاف مصنوعی در طول دو سال انجام داد، تا ثابت کند که الیاف مصنوعی بر قدرت باروری مردان تاثیر منفی می گذارد.

البته  این استاد نتوانست در مراسم دریافت جایزه خود حضور یابد، زیرا وی در سال 2007 میلادی فوت کرده بود!

جایزه دیگری به استاد اندریاس شبرینگر از دانشگاه لوبک آلمان داده شد، زیرا ساده ترین روش رهایی از خارش دست را کشف کرد. وی به این نتیجه رسید که فرد دچار خارش دست باید جلوی آینه بایستد و دست دیگر خودش را خارش دهد.

جوایز ایگ نوبل در سال 1991 میلادی پایه گذاری شد و در 10 زمینه علمی اعطا می شود که فقط برخی از آنها با زمینه های علمی که جوایز اصلی نوبل داده می شود، همخوانی دارد.

جوایز ایگ نوبل، از طرف برندگان جوایز اصلی نوبل، به برندگان اعطا می شود.

6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها