الاخبار: حکومت اردن ناهض حتر را ترور کرده است

الاخبار: حکومت اردن ناهض حتر را ترور کرده است
دوشنبه 5 مهر 1395 - 14:27

روزنامه الاخبار نوشت: حکومت اردن مسئول ترور ناهض حتر نویسنده مخالف رژیم صهیونیستی و وهابیت عربستان و روزنامه نگار معروف اردنی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه لبنانی الاخبار در یادداشتی به قلم ابراهیم الامین با اشاره به ماجرای ترور ناهض حتر، نوشت: این اقدام وحشیانه شبیه عملیات قتلی است که افراد تاریک اندیش در جهان مرتکب می شوند و از طرفداران و شرکای خود انتظار قدردانی دارند.    

اکنون این سوال مطرح می شود که چه کسی مسئول این جنایت است؟ ابتدا نظام حاکم در اردن از جمله پادشاه و دولت و وزیران و نهادهای مختلف امنیتی و سیاستمداران آن در این زمینه مسئول هستند. همه این ها به عمد در زمینه سازی و تسهیل عملیات ترور ناهض دست دارند. یک بار زمانی که به او اتهام کفر زند و اتهام او را به کفر پذیرفتند و به جنایتکاران اجازه دادند برای ریختن خونش دست به کار شوند، و یک بار دیگر زمانی بود که او را تنها رها کردند تا اینکه دست قاتلان به او رسید. 

نظام اردن طبیعت عشایری را می شناسد و نهادهای امنیتی آن در حل اختلاف دو طرف درگیری و جلوگیری از کشتار و انتقام تجربه دارند اما در مساله ناهض هیچ اقدامی نکردند. این همان نظامی است که به خوبی از میزان تهدیدهای افراد شناخته شده علیه ناهض آگاه بود و برخی از آن ها برای کسی که سر او را بیاورد جایزه تعیین کرده بودند.

این نظام نابخرد به جریان های تکفیری اجازه می دهد زیر نظر آن و با مشارکت سرویسهای اطلاعاتی در جهان فعالیت کنند. همین جریان هایی که امروز ناهض را کشته اند، فردا این کشور را به ارث خواهند برد و پادشاه وابسته اردن نجات نخواهد یافت مگر اینکه کشورش را ترک کند.

این نظام تصور می کند می تواند به توجیه همه سیاست های خارجی و داخلی از جمله ائتلاف با اسرائیل و تبدیل اردن به مکانی برای همه توطئه هایی که سوریه و فلسطین را ویران می کند، ادامه دهد.  

این همان نظامی است که مسئولیت ترور ناهض را به عهده دارد.

ناهض حتر دیروز (یکشنبه 4 شهریور ماه 1395) مقابل ساختمان دادگستری در پایتخت اردن به قتل رسید.
 

204 ـ 211

پربیننده ترین خبرها