نخستین‌بار؛ اذعان القاعدۀ‌ سوریه به‌دریافت سلاح از آمریکا

نخستین‌بار؛ اذعان القاعدۀ‌ سوریه به‌دریافت سلاح از آمریکا
دوشنبه 5 مهر 1395 - 20:26

یکی از فرماندهان جبهۀ النصره (شاخۀ القاعده در سوریه) گفت که آمریکا به این گروه تروریستی سلاح می دهد اما این کمک ها به شکل دلخواه نیست.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، مجله فوکوس آلمان به نقل از یک فرماندۀ النصره (شاخۀ القاعده در سوریه) نوشت: «آمریکا به طور مستقیم به ما موشک داد. از آنان به دلیل اینکه از ما حمایت کردند سپاس گزاریم، اما همکاری آمریکایی ها به شیوه دلخواه النصره نیست». 

این گفت و گو قبل از حمله به کاروان کمک های سازمان ملل متحد به حلب انجام شده بود. این فرماندۀ النصره آن زمان گفته بود که النصره به آن کاروان اجازه ورود به حلب نمی دهد، مگر به شرط عقب نشینی ارتش سوریه از مواضعش. او حتی تهدید کرده بود که صورت ورود کاروان کمک های انسان دوستانه به این شهر، بدون کسب موافقت النصره، امکان دستگیری رانندگان کامیون ها نیز وجود دارد.
این فرماندۀ النصره مدعی شده بود که گروهک متبوعش با تشکیل حکومتی لائیک مخالف است و تا سرنگونی نظام اسد و تشکیل «حکومت اسلامی» به نبرد ادامه خواهد داد.  
سخنان این فرد در حالی مطرح می شود که واشنگتن همواره وانمود می کند که از مهمترین مخالفان النصره است و تلاش می کند زمینۀ جدا شدن افراد مسلح موسوم به «میانه رو» را از این گروه تروریستی فراهم کند.

 

206
 

پربیننده ترین خبرها