آمار و ارقام؛ برندۀ نخستین مناظرۀ انتخابات آمریکا که بود؟

آمار و ارقام؛ برندۀ نخستین مناظرۀ انتخابات آمریکا که بود؟
سه شنبه 6 مهر 1395 - 08:47

بیش از پنجاه درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی روزنامۀ آمریکایی "هیل"، دونالد ترامپ را برندۀ نخستینِ مناظرۀ انتخابات ریاست جمهوری ارزیابی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به محض پایان یافتن نخستین مناظرۀ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین نامزدهای دموکرات ها و جمهوری خواهان، رسانه های آمریکایی به نظرسنجی دربارۀ پیروزِ این مناظره پرداختند.

روزنامه آمریکایی هیل، با انتشار نتایج اولیۀ نظرسنجی خود نوشت که بر اساس نظرسنجی از شانزده هزار نفر، تاکنون دونالد ترامپ با 51 درصد، از هیلاری کلینتون با 43 درصد آرا پیش است و در این میان، 6 درصد از پرسش شوندگان بر این باورند که مناظره، در دور نخست به تساوی انجامید.

در این میان، ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز بیکار ننشستند و رقابت را به شبکه های اجتماعی کشاندند.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، به سرعت او را پیروزِ مناظره قلمداد و در پیامی بر روی تویتر اعلام کرد: "ترامپ، در مناظرۀ 2016، پیروز شد.

در مقابل، هیلاری کلینتون در صفحۀ تویتر خود نوشت: "عرصۀ ریاست جمهوری، برنامۀ پخش زنده تلویزیونی نیست؛ بلکه موضوعی بسیار جدی است". این سخن کلینتون، کنایه ای به ترامپ است که متخصص شوهای تلویزیونی است.

اما گذشته از نظر کاربران طرفدار دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا، برخی دیگر نگاهی متفاوت به این مناظره داشتند.
یکی از کاربران تویتر به نام "کریستینا" نوشت: «بعد از دیدنِ مناظره، تنها به یک نتیجه رسیدم؛ و آن این که باید برای ادامه زندگی، به "استرالیا" بروم»!

نخستین مناظرۀ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بامداد امروز به وقت تهران، در سالنی در دانشگاه هوفسترا در نیویورک برگزار شد.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها