مسئول پرتاب موشک های «تاو» داعش کشته شد

مسئول پرتاب موشک های «تاو» داعش کشته شد
سه شنبه 6 مهر 1395 - 10:24

مسئول سکوهای پرتاب موشک های تاو گروه تروریستی داعش به همراه سه نفر از همراهانش کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، منابع خبری امروز سه شنبه از مرگ یکی از عناصر اصلی داعش در استان «الرقه» سوریه خبر دادند.

پایگاه «العهد» لبنان گزارش داد که «أبو البراء الجزراوی»، مسئول سکوهای پرتاب موشکهای تاو در شهر رقه، به همراه سه نفر از همراهانش کشته شدند.

به گزارش این وبگاه، یک پهپاد خودرویی را که آنها دو روز پیش در روستای «طویلعه» در شمال رقه سوار بودند، هدف قرار داد و سرنشینان آن را که الجزاروی نیز در میان آنان بود، کشت.

در همین راستا، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که احتمال دارد کشورهای عربی متحد آمریکا در خلیج فارس، موشک‌های ضدهوایی دوش‌پرتاب در اختیار گروه های مسلح در سوریه بگذارند. این مسئولان آمریکایی که هویتشان فاش نشده، شکست آتش‌بس سوریه را علت اقدام احتمالی کشورهای عربی اعلام کرده‌اند.

مسئولان آمریکایی در حالی مدعی این اقدام احتمالی هستند که گروه های مسلح در سوریه از داعش تا النصره گرفته، تاکنون چندین بالگرد و جنگنده را در سوریه ساقط کرده‌اند و این نشان می‌دهد که آنان عملا چنین موشک‌هایی را در اختیار دارند.

با این حال، مسئولان مذکور مدعی شده‌اند آمریکا تاکنون مانع رسیدن مقادیر زیادی از این سامانه‌های ضدهوایی دوش پرتاب به سوریه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها