کنگره وتوی اوباما به نفع عربستان را وتو می کند

کنگره وتوی اوباما به نفع عربستان را وتو می کند
سه شنبه 6 مهر 1395 - 11:05

کنگرۀ آمریکا درباره پیشنویس قانون اخذ غرامت از عربستان سعودی، بار دیگر رأی گیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، نمایندگان کنگرۀ آمریکا، فردا چهارشنبه، به لغو یا عدم لغو حکم وتوی پیشنویس طرح «برخورد قانونی با حامیان تروریسم» رأی خواهند داد.
اسکای نیوز عربی نوشت پیشنویس طرح برخورد قانونی با حامیان تروریسم که موسوم به قانون " 11 سپتامبر" است، با هدف اخذ غرامت از عربستان سعودی برای خانواده های قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 تهیه شده است که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گذشته (23 سپتامبر) این قانون را وتو کرد.
توجیه اوباما برای وتوی قانون 11 سپتامبر که به تصویب دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا رسیده است، حفظ منافع آمریکا در خاورمیانه است.
به گزارش رسانه های آمریکایی، دفتر میچ مک کونِل، رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد که قانون 11 سپتامبر بار دیگر برای لغو وتوی اوباما به رأی گذاشته خواهد شد. 
هر یک از دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا (کنگره) برای لغو وتوی اوباما نیاز به رأی مثبت دو سوم اعضای خود دارد که پیش بینی می شود این تعداد آراء به دست بیاید، خصوصاً اینکه مجالس مذکور با اجماع قانون 11 سپتامبر را تصویب کردند.
عربستان تهدید کرده است که اگر قانون 11 سپتامبر تصویب شود، ذخایر ارزی و سرمایه های خود را از آمریکا خارج خواهد کرد. 
پانزده نفر از نوزده تروریستی که روز 11 سپتامبر با هواپیماهای مسافربری به اهدافی در آمریکا، خصوصاً برج های تجارت جهانی در نیویورک، حمله کردند تبعه عربستان بودند.

214

پربیننده ترین خبرها