فروشگاهِ غذاهای دور ریختنی در انگلیس!+عکس

فروشگاهِ غذاهای دور ریختنی در انگلیس!+عکس
چهارشنبه 7 مهر 1395 - 09:19

برای نخستین بار در انگلیس، فروشگاهی در منطقه "گرانفیلد" دایر شد که مواد غذایی برگشت خورده رستورانها و فروشگاه ها را که هنوز امکان مصرف آنها وجود دارد در اختیار مردم نیازمند قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مواد غذایی که از فروشگاه ها برگشت می خورَد، در اختیار این فروشگاه قرار داده می شود و به جای "قیمت برای مصرف کننده" بر روی آن ها نوشته می شود "هر قدر که می خواهی پرداخت کن". به این ترتیب، خانواده های نیازمند می توانند با مراجعه به این فروشگاه، کودکان خود را سیر کنند.

به نوشتۀ روزنامۀ ایندی پندنت، "آدام اسمیت" مؤسس طرح "Real Junk Food" در این خصوص می گوید: در مرکزی که در شهر لیدز داشتیم، مقادیر زیادی مواد غذایی برگشت می خورد، به همین سبب تصمیم گرفتیم یک فروشگاه عمومی در این خصوص دایر کنیم که این ایده، موفقیتی سریع داشت.

وی افزود: ما در آستانۀ گشایش شعبه هایی دیگر هستیم به طوری که در هر شهر، فروشگاهی مرکزی و فروشگاهی برای فروش و مرکزی مخصوص به مدارس دایر خواهیم کرد.

در این میان، گروهی از فعالان، در چارچوب این طرح، به ارائه غذای ویژۀ کودکان به این فروشگاه پرداختند. بر این اساس، نانِ اضافه، میوه و سبزیجات و فراورده های لبنیِ اضافۀ فروشگاه ها، در اختیار کودکانِ گرسنۀ مدرسه ها قرار می گیرد.

"کرستی رودس" از مشتریان این فروشگاه است و کمک های زیادی از این فروشگاه دریافت کرد که جانش را نجات داد. او تاکید می کند که این فروشگاه، به سیر کردن کودکانش و نجات خانواده اش از گرسنگی کمک کرد.
رودس خاطر نشان کرد که قصد دارد با استفاده از میوه هایی که از این فروشگاه می خَرد، کارگاهی برای آموزش تهیه مربا دایر کند.

بر اساس پژوهش روزنامه "ایونینگ استاندارد" فروشگاه ها و سوپرمارکت های انگلیس، روزانه مواد غذایی قابلِ مصرفی معادلِ 230 میلیون لیرۀ استرلینگ را دور می ریزند.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها