ویدئو؛ دژ عناصر مسلح در غوطه دمشق فرو می ریزد

چهارشنبه 7 مهر 1395 - 10:45

ارتش سوریه مواضع خود در محله رحبه الاشاره و اطراف آن را بعد از پیشروی به سمت مزارع الریحان در منطقه غوطه شرقی و توسعه کنترل خود بر این منطقه، تقویت کرد.

خبرنگار شبکه خبری العالم مستقر در منطقه ریف دمشق در سوریه گزارش داد: ارتش سوریه بعد از نبردهای شدید با گروههای مسلح، در مزارع واقع بین منطقه الریحان و تپه کردی در منطقه غوطه شرقی در ریف دمشق پیشروی کرد.

درسایه فروپاشی دژها و استحکامات عناصر مسلح در منطقه غوطه شرقی، ارتش سوریه با کنترل بر مزارع و بلوک های ساختمانی در شرق محله رحبه الاشاره، دستاوردهای بیشتری کسب کرد.

ارتش سوریه همچنین پست های بازرسی خود در داخل محله رحبه الشاره را تقویت و شبکه تونل ها و کانال های تروریست ها را کشف کرد.

هیثم حسون سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: بیشترین تمرکز عملیات ارتش سوریه در محور الشوفینیه تا مزارع الریحان و تپه الصوان است. نیروهای ارتش سوریه در محور یاد شده برای رسیدن به مناطق مشرف به شهر دوما پیشروی می کنند. این نیروها بویژه در دستاورد تازه خود، مناطق مسکونی نظامی را از دست تروریست ها آزاد کردند که مهمترین آنها، دو منطقه مسکونی الریحان و الاشاره است .

گلوله باران شدید استحکامات عناصر مسلح، زمینه را برای پیشروی نیروهای ارتش سوریه و قطع خطوط پشتیبانی گروههای مسلح از مناطق اطراف، هموار کرد و ارتش توانست پست های بازرسی خود در داخل محله رحبه الاشاره را تقویت و آنجا را پاکسازی و شبکه ای از تونل ها و کانال ها را کشف کرد که بخش های مختلف محله رحبه الاشاره را به یکدیگر و مناطق مجاور وصل می کند.

حسون تصریح کرد: ارتش سوریه محورهای تحرک گروههای مسلح و انبارهای مهمات آنها را نیز هدف قرار می دهد تا آنها نتوانند به عناصر مسلح خود در خطوط مقدم نبرد با ارتش سوریه، امداد رسانی و پشتیبانی کنند.

منطقه مزارع الریحان اهمیت نظامی ویژه ای دارد زیرا خطوط پشتیبانی عناصر مسلح بین آنجا و تپه کری را به منطقه الشیفونیه متصل می کند. این منطقه همچنین خط امداد رسانی عناصر گروه مسلح موسوم به جیش الاسلام از سمت تپه دوما به تپه کردی را تحت تیررس قرار می دهد.

خبرنگار العالم در پایان از سردرگمی گسترده در داخل گروههای مسلح به علت پیشروی ارتش سوریه خبر داد؛ به گونه ای که این گروهها به تلفات خود در محله رحبه الاشاره و نیز کشته و زخمی شدن شماری از عناصر خود در جریان درگیری های شدید با ارتش سوریه اذعان کردند.

6

پربیننده ترین خبرها