آیت‌الله مکارم‌شیرازی :

فضای شبکه اجتماعی تلگرام کاربران را به بردگی کشیده

فضای شبکه اجتماعی تلگرام کاربران را به بردگی کشیده
چهارشنبه 7 مهر 1395 - 19:35

مرجع تقلید شیعیان عصر امروز در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به جایگاه پلیس در جامعه و خوش بینی مردم به خدمات آن اظهار داشت :‌ مردم نظاره‌گر اقدامات و عملکرد پلیس هستند با این وجود گاهی مشکلات به اندازه‌ای است که تنها پلیس نمی‌تواند به تنهایی پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی  به اقدامات صورت گرفته در زمینه ترویج امر به معروف و نهی از منکر در کشور اشاره کرد و افزود: لازم است نیروی انتظامی با هسته‌های مشخصی که در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های کشور تشکیل شده آشنا شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر لزوم توسعه و گسترش فعالیت‌ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر وظیفه یک نفر نیست، بلکه برای همه گیر شدن آن باید گروهی عمل شود و هسته‌های امر به معروف ایجاد شده می‌توانند بازوان توانمند پلیس باشند.

وی با اشاره به مخاطراتی که فضای مجازی در برهه کنونی به وجود آورده است عنوان کرد: کارشناسان حوزوی با تشکیل کارگروهی به بررسی ومطالعه جرائم در این فضا پرداخته‌اند که مطالعات نشان می‌دهد این مسائل منشا سیاسی دارد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بی‌اثر خواندن فیلترینگ فضای مجازی خاطرنشان کرد: برخی شبکه‌های مجازی مردم را به بردگی کشیده و اطلاعات آن‌ها را در اختیار سرویس‌هایی قرار می‌دهد و از آن استفاده می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم رسیدگی جدی به مسئله شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام از سوی شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: لازم است در فضاهای مجازی ترویج آموزه‌های ددینی در دستور کار قرار گیرد در این راستا لازم است مشکلات فضای مجازی احصا و برای رفع آن راهکارها و تدابیری اندیشیده شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه مشکلات جامعه را نمی‌توان تماما به خارج از کشور تعمیم دهیم افزود: تصادفات، حوادث جاده‌ای و مواد مخدر مسائلی است که حقیقت جامعه را می‌توان از آمارهای احصا شده به دست آورد در این راستا باید علل و عوامل دخیل در افزایش آن مطالعه شود.

 

منبع : تسنیم

پربیننده ترین خبرها