زندان العقرب؛ گوانتاناموی مصر

زندان العقرب؛ گوانتاناموی مصر
پنج‌شنبه 8 مهر 1395 - 10:04

العالم- زندان العقرب یکی از بدترین و خطرناکترین زندانهای مصر است که براساس گزارش های منتشر شده ، هرکس وارد آن شود به سرنوشت نامعلومی دچار می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشردر گزارشی اعلام کرد: نیروهای امنیتی مصر در این زندان واقع در جنوب قاهره دست به اقدام های نقض کننده حقوق بشر می زنند.

به گزارش پایگاه القدس العربی، این سازمان توصیه های متعددی به سه نهاد مصری از جمله ریاست جمهوری برای پایان دادن به موارد نقض حقوق بشر در زندان العقرب ارائه کرد.

این  سازمان بین المللی از عبدالفتاح السیسی خواست که درهای زندان العقرب بدون هیچ محدودیت در برابر ناظران بین المللی رسمی برای پیگیری وضعیت بازداشت افراد باز شود.

دیده بان حقوق بشرهمچنین به السیسی توصیه کرد ضمن تلاش و برنامه ریزی برای بهبود وضعیت زندان، به منظور یافتن راهکار ملی جلوگیری از شکنجه و دیگر اقدام های خشونت آمیز در زندانها پیشنهاد ارائه کند.

این سازمان همچنین از وزارت کشور مواردی از جمله " پایان دادن به ممنوعیت ملاقاتها، اجازه داشتن زندانیان برای نامه نگاری و تماسهای تلفنی، مراقبت های پزشکی و بهداشتی و اجازه دادن به زندانیان برای داشتن کتاب، مطبوعات و همکاری برای انجام تحقیقات درباره متوفیان زندانی" درخواست کرد.

دیده بان حقوق بشر هم چنین به دادستانی مصر توصیه کرد ضمن تحقیق و بازجویی از مسئولان زندان، درباره وضعیت زندان و افرادی که در العقرب جان خود را از دست داده اند تحقیق کند.

این سازمان بین المللی از پارلمان مصر هم خواسته است قوانینی برای ممنوعیت شکنجه، اصلاح قوانین مربوط به حبس انفرادی و بازجویی از زندانیان و ارائه  شکایت تصویب کند.

گفتنی است رهبران اسلامگرا و مسئولان سابق دوره محمد مرسی ریاست جمهوری برکنار شده مصر در این  زندان به سر می برند.

217-9

پربیننده ترین خبرها