ابراز تأسف حماس از مرگ شیمون پرز!

ابراز تأسف حماس از مرگ شیمون پرز!
پنج‌شنبه 8 مهر 1395 - 10:16

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اظهار تأسف از مرگ شیمون پرز قبل از محاکمه در دادگاه هعای بین اللملی به خاطر جنایات فراوانش علیه بشریت، تأکید کرد: پرز یکی از بنیانگذاران رژیم صهیونیستی بود که باعث آوارگی میلیون ها فلسطینی در سراسر جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حازم قاسم" سخنگوی جنبش حماس درباره مرگ رئیس رژیم صهیونیستی گفت: نباید اجازه داد هیچ کدام از سران این رژیم از محاکمه در دادگاههای عدالت انسانی فرار کنند. بلکه باید آنها را بی درنگ برای محاکمه به دادگاههای بین المللی سپرد.

وی افزود: شیمون پرز یکی از بنیانگذاران رژیم اشغالگر قدس بود که به آوارگی میلیون ها نفر از فلسطینی ها به سراسر جهان انجامید.

سخنگوی حماس تأکید کرد: پرز در حافظه ملت فلسطین، یادآور کشتارها و جنایاتی است که علیه آنها مرتکب شده است، همچنین وی یکی از اعضای کابینه ای بوده است که در انتفاضه مسجد الاقصی به طور گسترده و ظالمانه فلسطینی ها را مورد حمله قرار داد و حقوق انسانی آنها را زیر پا گذاشت.

حازم قاسم همچنین خاطرنشان کرد: شیمون پرز در زمان عهده داری ریاست ستاد مشترک رژیم صهیونیستی، در راستای توجیه جنگ های این رژیم علیه نوار غزه، تلاش گسترده ای به عمل آورد. همچنین وی دست هایش به خون اعراب در کشتار قانا آلوده است.

شیمون پرز رئیس اسبق رژیم اشغالگر قدس و مسئول جنایت قانا، روز چهارشنبه در سن 93 سالگی مُرد.

216-9 

پربیننده ترین خبرها