عباس: 2017 سال پایان اشغال‌گری «اسرائیل» است!

عباس: 2017 سال پایان اشغال‌گری «اسرائیل» است!
جمعه 9 مهر 1395 - 11:52

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت تلاش می کینم که سال 2017 سال پایان اشغالگری «اسرائیل» باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمود عباس در دیدار با سران جنبش فتح که در شهر رام الله، گفت: «تلاش های ما بر بسیج توان دیپلماسی، حقوقی و مردمی فلسطین در تمامی زمینه ها تمرکز خواهد یافت تا بتوان در سال آینده میلادی به اشغالگری اسرائیل پایان داد».
وی خاطرنشان کرد: «ما همچنین برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد به عنوان یکی از دریچه های مهم پایان اشغال سرزمین فلسطین کوشش خواهیم کرد».
محمود عباس تاکید کرد: «تماس ها برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح قبل از پایان سال جاری میلادی بر اساس طرح فرانسه به منظور حل و فصل موضوع فلسطین و تشکیل یک کشور مستقل به پایتختی بخش شرقی بیت المقدس در مرزهای سال 1967 ادامه دارد».
وی اظهار داشت: «توپ هم اکنون در زمین جنبش حماس است تا طرح اعراب را پذیرفته و به اختلاف میان گروه های فلسطینی که از اواسط سال 2007 تا به امروز جریان دارد، پایان دهد».
محمود عباس گفت: «رهبران فلسطین همواره آماده تحقق بخشیدن به وحدت ملی و پایان دادن به شکاف و اختلافاتی هستند که به رسالت ملی ما لطمه زده است تا با تشکیل دولت وحدت ملی دو کرانه سرزمین های مان را به هم پیوند بزنند و زمینه برای برگزاری انتخابات ریاست فلسطین و قانونگذاری فراهم شود».

تشکيلات فلسطينی مرز كشور خود را وضعيت موجود تا قبل از 1967 به پايتختی قدس شرقی می داند. جنبش حماس نيز به طور ضمنی اين مرز را در چارچوب آتش‌بس طولانی با اسرائيل پذيرفته است، گرچه اين پذيرش موقت را مرحله‌ای برای آزادی كل فلسطين می داند. آنچه طبق تعريف سازمان ملل متحد سرزمين‌های اشغالی1967 خوانده می شود، حدود 22% از كل مساحت سرزمين تاريخی فلسطين است.

تشکيلات خودگردان فلسطين بر اساس قراردادهای اسلو اسرائيل را به رسميت شناخته است، ولی اين شناسايی به بازگشت پناهندگان فلسطينی و تشكيل كشور فلسطين با پايتختی قدس شرقی در مرزهای 1967 و برچيدن شهرك‌های اسرائيلی و آزادی اسيران فلسطينی مشروط است. تاكنون هيچ كدام از اين شروط محقق نشده است.

پربیننده ترین خبرها