نمایندگان بان کی مون مشوق تروریست ها در سوریه!

نمایندگان بان کی مون مشوق تروریست ها در سوریه!
جمعه 9 مهر 1395 - 21:46

العالم - نماینده سوریه در سازمان ملل متحد فاش کرد که پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات برای خروج گروههای مسلح از الوعر، برخی نمایندگان دبیرکل سازمان ملل متحد از افراد مسلح خواستند ، سلاح خود را تحویل ندهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه بشار الجعفری در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک تاکید کرد: پس از به نتیجه رسیدن توافق در محله الوعر حمص و موافقت افراد مسلح برای خارج شدن از آن منطقه، برخی از نمایندگان دبیرکل سازمان ملل در جلسه ای با افراد مسلح از آنها خواستند سلاح خود را تحویل ندهند و با آشتی مخالفت کنند.

وی دربخشی از این گفت و گو تاکید کرد : سوریه نیازمند کمک های انسانی نیست بلکه نیازمند توقف اعزام تروریست ها و پایان این جنگ تروریستی  است. 

الجعفری افزود: دولت سوریه چند گذرگاه امن برای خروج غیرنظامیان از شرقی حلب مشخص کرد ولی گروه های  تروریستی مسلح از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: چگونه برخی کشورها 23 میلیون سوری را با تحریم های یک جانبه مجازات می کنند و سپس می گویند می خواهیم به ملت سوریه کمک کنیم.

الجعفری افزود: ما کمک های انسانی نمی خواهیم بلکه خواستار پایان این جنگ تروریستی و جلوگیری از ورود تروریست ها هستیم.

وی گفت: ائتلاف تشکیل شده توسط آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، یک تشکل غیرقانونی است زیرا بدون هماهنگی با دولت سوریه تشکیل شده و عمل می کند.

الجعفری اظهار کرد: آمریکا مایل به جداکردن مخالفان به اصطلاح “میانه رو” مورد نظر خود از تروریست های “النصره” نیست و تنها پاسخی که همواره از آنها شنیده ایم و این بار وزیر امور خارجه این کشور نیز اعلام کرد آن ها نمی خواهند مخالفان میانه رو مورد ادعای خود را از “جبهه النصره” جدا کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ضمن انتقاد از حملات جنگنده های آمریکایی به دو پل در استان دیرالزور اعلام کرد که این مسئله نشان میدهد که سیاست آمریکا در سوریه مبتنی بر عوامل انسانی نیست.

9

پربیننده ترین خبرها