فیگارو:

اختلافات جدی در گروه ""فتح الشام"

اختلافات جدی در گروه
شنبه 10 مهر 1395 - 12:07

روزنامه فیگارو از بروز اختلافات و شکاف های جدی در داخل گروه تروریستی "فتح الشام" در سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه فیگارو در گزارش خود از تنش و بحران در درون گروه فتح الشام از زمان اعلام جدایی آن از گروه القاعده سخن گفت و نوشت: اختلافات بین عناصر سوری و خارجی گروه فتح الشام نیز بر شدت این تنش ها افزوده است.

این روزنامه تصریح کرد "ابو عمر سراقب" فرمانده نظامی گروه فتح الشام در حمله هوایی آمریکا در روستای کفرناها در نزدیک شهر حلب در شمال سوریه کشته شد. این فرمانده در نشست گروه فتح الشام شرکت داشت و تابستان امسال از القاعده جدا شد.

به نوشته فیگارو، عجیب است که مهمترین عنصر گروه فتح الشام یعنی ابو محمد الجولانی در این نشست سری حضور نداشت.

ابوعمر یکی از بنیانگذاران جبهه النصره از جنگجویانی بود که علیه نیروهای آمریکایی درعراق از سال 2003 میلادی جنگنید و معتقد به لزوم جنگ جهانی علیه غرب بود.

فیگارو نوشت: درگیری بین دو نفر از عناصر گروه فتح الشام به نام های ابوحسین الاردنی و ابومسلم الشامی بر سر جانشینی ابوعمر وجود دارد. هر دو این عناصر سوری تبار هستند اما دومین نفر از مخالفان تفکر لزوم جگ با غرب است.

این روزنامه نوشت: گروه فتح الشام از زمان جدایی از القاعده با چندین تنش روبرو است. علت آن هم به اختلافات بین جنگجویان سوری و خارجی این گروه باز می گردد زیرا 30 درصد این جنگجویان یعنی حدود 15 هزار نفر اردنی و سعودی تبار هستند. جنگجویان سوری معتقدند که اگر جنگ سوریه را صرفا به جنگی علیه بشار اسد و نظام وی تبدیل کنند خواهند توانست رضایت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و کشورهای غربی را کسب کنند که مخالف حذف نام گروه فتح الشام از فهرست سازمان های تروریستی هستند.

روزنامه فیگارو به نقل از هیثم مناع از معارضان سوری نوشت: "جولانی می خواهد که پست های بالا در اختیار سوری ها باشد لذا می خواهد که ابو محمد الشامی جانشین ابوعمر شود. عناصر جنگجوی سوری ایدئولوژی تندی دارند اما عملگرا هستند و ممکن است - در صورتی که بقای خود را در معرض خطر ببنند- با دشمنان خود یعنی کردها و آمریکایی و یا حتی اسرائیلی ها همکاری کنند".

6

پربیننده ترین خبرها