آمریکا بوکو حرام را وارد جنگ با شیخ زکزاکی کرد

آمریکا بوکو حرام را وارد جنگ با شیخ زکزاکی کرد
شنبه 10 مهر 1395 - 17:19

العالم - به دنبال سفر جان کری به نیجریه، به پیشنهاد آمریکا مقام های نیجریه برخورد خشن و شدید با شیخ زکزاکی و یارانش را به بوکو حرام می سپارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حرکت اسلامی نیجریه به نقل از برخی ماموران موثق امنیتی ارتش آن کشور اعلام کرد که پس از سفر جان کری به نیجریه، به پیشنهاد آمریکا قرار شده است برخورد خشن با شیخ زکزکی و یارانش را به بوکوحرام بسپرند تا هزینه های این حرکت غیر انسانی به پای جریان های تروریستی ریخته شود.

براساس این گزارش جان کری توانسته است در دیدارهای خود در نیجریه برخی بزرگان کشور نیجریه را راضی به این توطئه کند.

وزیر امور خارجه آمریکا دوم شهریور ماه امسال در چارچوب سفر دوره ای به آفریقا از نیجریه دیدن کرد.

چند هفته از سفر متفاوت جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به نیجریه نگذشته است که رئیس گروه تروریستی بوکوحرام علنا با حرکت اسلامی نیجریه و شیخ ابراهیم زکزاکی اعلام جنگ نمود و مراسم عزادارای ماه محرم و صفر در نیجریه را تهدید به حمله های مختلف تروریستی کرده است

نیروهای ارتش نیجریه، نه ماه پیش، به حسینیه ای در ایالت کادونا واقع در شمال نیجریه، یورش بردند و مرتکب فاجعه ای شدند که دستکم هزار کشته و زخمی برجا گذاشت و به بازداشت 200 تن از سران و هواداران جنبش اسلامی از جمله شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر این جنبش منجر شد.

جنبش اسلامی نیجریه، همچنان بدون رهبر و نگران جان اوست، به ویژه پس از آن که فرزند او محمد زکزاکی دربارۀ نابسامانی وضع جسمانی او خبر داد و این مساله، محکومیت هایی خارجی و داخلی برای دولت نیجریه به دنبال داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها