اردنی ها دراعتراض به صهیونیست ها چراغ خاموش می شوند+تصاویر

اردنی ها دراعتراض به صهیونیست ها چراغ خاموش می شوند+تصاویر
شنبه 10 مهر 1395 - 19:49

العالم ـ فعالان اردنی در اعتراض به امضای توافقنامه خرید گاز از رژیم اشغالگر قدس ، در فراخوانی در شبکه های اجتماعی تحت عنوان "#گاز_دشمن_اشغالگری"، از مردم خواستند تا فردا(یکشنبه) از ساعت 9 الی 10 شب به مدت یک ساعت، چراغ ها را خاموش کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت ملی برق اردن، 5 مهر، توافقنامۀ واردات گاز طبیعی از اسرائیل را با شرکت آمریکایی "نوبل انرژی" امضا کرد تا 40 درصد از نیاز خود به گاز طبیعی برای تولید برق را  برآورده کند.

به موجب توافقنامه امضا شده، اردن از آغاز سال 2019 معادل دهها میلیارد دلار گاز از اسرائیل وارد خواهد کرد.

این توافقنامه خشم اردنی ها را برانگیخت و هزاران نفر از آنها، دیروز(جمعه)، در مخالفت با امضای توافقنامه گازی میان امان و تل آویو تظاهرات کردند و خواستار لغو آن شدند. 

شرکت کنندگان در تظاهرات با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با امضای توافقنامه با اشغالگران که به موجب آن اردن از اسرائیل گاز وارد خواهد کرد، اعلام کردند.

مردم اردن دست‌نوشته‌هایی حمل می‌کردند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «به مسجد الاقصی تعرض می‌کنند و ما از آن‌ها گاز می‌خریم»، «به سرمایه‌گذاری اسرائیلی از جیب مردم اردن نه می‌گوییم»، «گاز دشمن اسرائیلی همان اشغالگری است»، «گاز دشمن نه تنها اشغالگری، بلکه زیر پا گذاشتن حقوق ملت فلسطین است».

210-9

پربیننده ترین خبرها