سومری ها 7 هزار سال قبل در عراق فرودگاه داشتند!

شنبه 10 مهر 1395 - 20:21

اظهارات وزیر عراقی درباره فرودگاه 7 هزار سال قبل سومری ها، کاربران شبکه های اجتماعی را دچار شگفتی کرد و از نخست وزیر خواستند این وزیر متوهم را برکنار کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه های عراقی امروز اظهاراتی "عجیب و غریب" به نقل از وزیر حمل و نقل این کشور منتشر کردند که کاربران شبکه های اجتماعی آن را به حساب " توهم " وزیر گذاشته و از حیدرالعبادی نخست وزیر عراق خواستند وزیر را برکنار کند.
" کاظم فنجان" که یک ماه و نیم است سمت وزیر حمل و نقل عراق را عهده دار شده است، روز پنجشنبه گذشته درحاشیه بازدید از فرودگاه بین المللی استان ذی قار که قرار است به زودی افتتاح شود، به خبرنگاران گفت :" اولین فرودگاهی که در سیاره زمین ساخته شد، فرودگاه ذی قار بود که 5 هزار سال قبل از میلاد توسط سومری ها ساخته شد.
وی در اظهارات تاریخی خود درباره تمدن سومری ها گفت:" سومری ها از فرودگاه ذی قار سوار بر سفینه های فضایی شدند و با آن به سمت سیاره های دیگر رفتند و سیاره شماره 12 را که آژانس فضایی ناسا چند روز پیش آنرا اعلام کرد، کشف کردند.
این وزیر عراقی ادامه داد:" فضای استان ذی قار عاری از تاثیرات آب و هوایی است که حرکت هواپیماها را سنگین و فرود آمدن را برای آن ها مشکل کند؛ بنابراین سومری ها سرزمین استان ذی قار را برای ساخت فرودگاه انتخاب کردند.
فنجان با اقرار به اینکه اظهاراتش عجیب و غریب است، گفت :" من می دانم بسیاری از مردم درباره چیزهایی که می گویم ، اطلاعاتی ندارند، ولی به شما توصیه می کنم که برای اطلاع از تاریخ استان ذی قار به "زکریا سرجنت " تاریخ نگار برجسته و متخصص در مطالعات سومری و مطالب وی در کتاب های صاموئل کریمر مراجعه کنید.
وزیرحمل ونقل عراق این اظهارات را درحالی ایراد کرده است که فرودگاه ذی قار درجنوب عراق که او درباره آن سخن می گفت ، در طی دهه های گذشته شاهد هیچ پرواز یا فرودی نبوده است و ازآن فقط برای اهداف نظامی استفاده شده است.

215-9

پربیننده ترین خبرها