قویترین سامانه دفاع هوایی جهان در ارتش روسیه +فیلم

شنبه 10 مهر 1395 - 21:56

العالم ـ فرماندهی نیروی زمینی روسیه اعلام کرد که حوزه نظامی جنوب روسیه قبل از پایان سال جاری سامانه موشکی جدید "بوک ـ ام 3" تحویل خواهد گرفت که قویترین سامانه دفاع هوایی جهان به شمار می آید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ژنرال اولگ سالیوکوف فرمانده نیروی زمینی روسیه در سخنانی به مناسبت "روز نیروی زمینی روسیه" گفت: این سامانه دفاع هوایی جدید می تواند همزمان 6 هدف را در هوا مورد اصابت قرار دهد.

به گفته منابع روس سامانه دفاع موشکی بوک ـ ام 3 در دنیا بی نظیر است و موشکهای آن بر نمونه های سابق از لحاظ  فنی برتری دارند. ویژگی ها و مشخصات سامانه جدید همچنان محرمانه باقی می ماند؛ اما مقام های ارتش روسیه می گویند که تجهیزات این سامانه موشکهای بالستیکی با برد 150 ـ 200 کیلومتر را منهدم می کند.

تجهیزات نظامی جدید سربازان از نوع "راتنیک ـ 3"

ژنرال سالیوکوف گفت: تلاشها برای طراحی لباس های فرم ویژه و تجهیزات نظامی همراه سربازان از نوع "راتنیک ـ 3" همچنان ادامه دارد؛ این لباسها در برگیرنده فن آوری های جدید و متعدد از جمله حفظ ایمنی سربازان و تامین انرژی است. همچنین این لباس فرم به عینکهای ایمنی و کنترل وضعیت سربازان مجهز خواهد بود. 

در زمان حاضر ارتش روسیه از 100 هزار قطعه از لباس های فرم "راتنیک" استفاده می کند و برای افزایش میزان عرضه سالانه تا 70 هزار قطعه برنامه ریزی می کند.

طراحی خودروی زرهی پیاده نظام جدید با موتوری در جلو

فرمانده نیروی زمینی روسیه تاکید کرد که در روسیه نفربرهای جدید "ب ام ب" طراحی شده است که موتور آن در جلو قرار دارد و سطح بالایی از ایمنی را برای سربازان در میدان جنگ تامین می کند.

وی افزود: نمونه ای از این نفربر در نمایشگاه نظامی و فنی "ارتش ـ 2016" به نمایش گذاشته شد.

طراحی سامانه توپخانه ای جدید برای نیروهای زمینی

ژنرال سالیوکوف تصریح کرد که یک سامانه توپخانه ای جدید برای نیروهای زمینی در حال طراحی است و به ابزارهای جاسوسی و کنترل و رصد کردن هدف و هدایت و پیگیری موشکها از راه دور مجهز خواهد شد.

نیروی زمینی روسیه در زمان حاضر از توپ ضدهوایی "شیلکا" استفاده می کند و توپ ها را به عنوان تجهیزاتی کمکی در کنار سامانه های "پانتسیرـ اس 1" و "تونگوسک" بکار می برد.

اولگ سالیوکوف اعلام کرد که نیروهای زمینی قبل از پایان سال جاری 1000 قطعه سلاح و تجهیزات مختلف از جمله 500 زره پوش و 700 قطعه ازتجهیزات امنیتی و پشتیبانی تحویل خواهد گرفت.

210-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها