بیمارستان معروف شهر حلب آزاد شد +فیلم

دوشنبه 12 مهر 1395 - 14:45

ارتش سوریه توانست بیمارستان الکندی در شمال شهر حلب و یکی از بزرگترین بیمارستان های خاورمیانه را در حالی از گروه های تروریستی بازپس بگیرد که آن را به ویرانه ای تبدیل کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پیش از این که ارتش سوریه کنترل این بیمارستان را در شمال شهر حلب در اختیار بگیرد، گروههای مسلح و در راس آن ها جنبش «فجر الشام» که بیشتر افراد مسلح آن تبعه ترکیه هستند و همچنین جنبش «احرار الشام» و جبهه النصره این بیمارستان را ویران کردند.

این گروهها اواخر سال 2013 بعد از حمله شدید توانستند کنترل بیمارستان الکندی را در اختیار بگیرند. این حمله با انفجار دو کامیون حامل حدود 40 تن مواد منفجره آغاز شد. این انفجارها انتحاری بود.  

در حالی که شمار افراد مسلحی که در نبرد الکندی شرکت کرده بودند هزاران نفر برآورد شد، ارتش سوریه با حدود 80 نیرو از این بیمارستان دفاع کرد و وارد درگیری های شدیدی شد که به شهید و زخمی شدن بیش از نیمی از آن ها منجر شد و به دنبال آن افراد مسلح 21 ژانویه 2013 کنترل آن را در اختیار گرفتند.  

افراد مسلح چند ماه بعد از تسلط بر این بیمارستان وسایل آن را به ارزش میلیون ها لیره سوریه به سرقت بردند و در ماه مه 2014 آن را منفجر کردند.

این بیمارستان در 50 سال گذشته میلیون ها بیمار را پذیرش و رایگان درمان کرده و شامل بخش های مختلفی بوده است. حدود 250 پزشک و بیش از 650 پرستار و پرسنل اداری در این بیمارستان کار می کردند. این بیمارستان حدود 700 تختخواب داشت.

بیمارستان الکندی حلب پس از آزاد سازی از سیطره گروه های تروریستی

 بیمارستان الکندی علاوه بر خدمات درمانی، خدمات آموزشی به دانشجویان دانشکده های مختلف ارائه می کرد.

این بیمارستان به نام ابو یوسف یعقوب بن اسحاق الکندی یکی از فلاسفه مسلمان نام گذاری شده است که در علم نجوم، فلسفه، شیمی، فیزیک، پزشکی، ریاضیات، موسیقی، روانشناسی و منطق تبحر داشت.

204 ـ 211

پربیننده ترین خبرها