اگر پرز در تشییع خود حاضر بود، از چه چیزی شوکه می‌شد؟

اگر پرز در تشییع خود حاضر بود، از چه چیزی شوکه می‌شد؟
دوشنبه 12 مهر 1395 - 16:47

یک تحلیل گر صهیونیست گفت اگر شیمون پرز از گور بر می خاست و در تشییع جنازۀ خودش شرکت می کرد، از بی تفاوتی عرب ها نسبت به مرگش شوکه می شد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، رافی فریدمن، در مقاله ای که روز دوشنبه در پایگاه عبری "نیوز1" منتشر شد، نوشت اگر پرز در تششیع جنازۀ خودش حاضر بود، از بی تفاوتی رهبران عرب نسبت به مرگش شوکه می شد. او افزود: « پرز قطعا از بی تفاوتی پادشاه اردن که از سال 1948 منافع مشترکی با اسرائیل داشته است، جا می خورد».
وی همچنین، عدم حضور عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، در مراسم خاکسپاری را مورد انتقاد قرار داد، به ویژه آن که مصر نزدیک به چهل سال است که روابط مسالمت آمیز با رژیم صهیونیستی دارد.
این تحلیل گر صهیونیستی همچنین گفت که «حتی عرب های ساکن اراضی اشغالی که پرز شعار همزیستی با آنها را در طول زندگی خود سر داد»، شرکت در این مراسم را تحریم کردند.
ده ها نفر از سران کشورهای جهان، جمعۀ گذشته در میان اقدامات امنیتی شدید به بیت المقدس رفتند تا در مراسم خاکسپاری شیمون پرز، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، شرکت کنند.این در حالی بودرکه از میان رهبران جهان عرب، تنها محمود عباس، در این مراسم شرکت کرد.
202
 

پربیننده ترین خبرها