جاستا باید به خاطر خود آمریکا لغو شود نه عربستان

جاستا باید به خاطر خود آمریکا لغو شود نه عربستان
دوشنبه 12 مهر 1395 - 18:35

سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان امروز (دوشنبه) ریاست هیات دولت در قصر یمامه در شهر ریاض را برعهده داشت. جلسه هیات دولت سعودی شماری از مسائل سیاسی و در راس آنها تصویب قانون جاستا توسط کنگره آمریکا را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، کنگره چهارشنبه گذشته با لغو وتوی باراک اوباما رئیس جهمور آمریکا علیه قانون "عدالت علیه حامیان تروریسم"، معروف به جاستا، آن را به تصویب رساند. این قانون به خانواده های قربانیان یازدهم سپتامبر اجازه می دهد تا عربستان را تحت پیگرد قضائی قرار دهند.
به گفته عصام بن سعد، سرپرست وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی دولت عربستان، در همین رابطه بیانیه شدید اللحنی صادر کرد که در بردارنده تهدیدهای صریحی در مورد آمریکا است.
دولت عربستان در بیانه خود تاکید کرد: «اجرای قانون جاستا در آمریکا یک عامل نگران کننده بزرگ برای جامعه بین الملل بشمار می رود. این در حالی است که روابط بین المللبر اصل مساوات و مصونیت حکومت ها مبتنی است».
این بیانیه می افزاید: «تضعیف مصونیت حکومت ها بر تمامی کشورها از جمله خود آمریکا تاثیر منفی خواهد گذاشت».
بیانیه ابراز امیدواری کرد که حکمت در آمریکا حاکم شود و کنگره برای در امان ماندن از پیامدهای وخیم و خطرناک ناشی از تصویب قانون جاستا اقدامات لازم را اتخاذ کند.
209

 

پربیننده ترین خبرها