واشنگتن زیر میز آتش بس سوریه زد؛ موسکو پاسخ داد

واشنگتن زیر میز آتش بس سوریه زد؛ موسکو پاسخ داد
دوشنبه 12 مهر 1395 - 22:34

آمریکا اعلام کرد گفت وگوهای آتش بس در سوریه با روسیه را به دلیل عدم پایبندی مسکو به تعهداتش به موجب توافق آتش بس متوقف خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با صدور بیانیه ای ضمن اعلام توقف گفتگوهایش با موسکو دربارۀ آتش بس سوریه، مسکو را متهم کرد که سعی دارد با بمبارن غیر نظامیان حلب، آنان را به تسلیم شدن وادارد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، هم خود گفت: "صبر همه در برابر روسیه به سر آمده است."

وزارت خارجۀ روسیه نیز در اولین واکنش به این اقدام آمریکا، با صدور بیانه ای، اعلام کرد: «موسکو از اقدام آمریکا برای متوقف کردن گفتگوهای مربوط به آتش بس در سوریه متأسف است».

این وزارت خانه افزود: «موسکو به تازگی گام هایی برای حفظ توافق با آمریکا دربارۀ سوریه برداشته بود».
گفته می شود مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، جمعه گذشته اعلام کرده بود که واشنگتن در آستانه بستن باب گفت وگوی دیپلماتیک با روسیه در خصوص سوریه است. او مدعی شد که مسکو اقدامات مورد انتظار واشنگتن را انجام نمی دهد.
از سوی دیگر، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، نیز امروز گفت که کشورش به شدت نگران تحولات سوریه و نحوه اجرای مصوبه های شورای امنیت سازمان ملل است.
لاوروف تاکید کرد: "اظهارات سران آمریکا و رفتارشان در مورد سوریه متناقض است. مسکو مایل است تا این ابهام برطرف شود".
او افزود: "توافق های روسیه و آمریکا در مورد سوریه هم اکنون به دلیل اینکه واشنگتن تصویر روشنی از خط مشی شماری از گروه های مخالف ندارد، به حال تعلیق درآمده است".
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: "مسکو نسبت به تلاش برخی از شرکت کنندگان در این فرآیند در داخل و خارج سوریه و داشتن عملکرد مخالف آنان با مصوبه های شورای امنیت سازمان ملل، احساس نگرانی می کند».


209

 

پربیننده ترین خبرها