ما نبودیم، پرچم‌های سیاه در دمشق به اهتزاز درآمده بود

ما نبودیم، پرچم‌های سیاه در دمشق به اهتزاز درآمده بود
سه شنبه 13 مهر 1395 - 08:15

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که اگر پشتیبانی کشورش از ارتش سوریه نبود، پرچم های سیاه داعش بر فراز ساختمان های دمشق برافراشته می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل، روز دوشنبه، با علام اینکه روسیه هرگز اقدامات یکجانبۀ آمریکا را در سوریه نخواهد پذیرفت، تأکید کرد با توجه به تفاهم مجدد مسکو و واشنگتن، هم اکنون فرصتی برای پایان دادن به  فعالیت های مسلحانه در سوریه فراهم شده است.
این دیپلمات روس در کنفرانسی خبری گفت: «مسکو نمی خواهد برای پایان دادن به فعالیت های مسلحانه در سوریه یکجانبه وارد عمل شود».
چورکین درباره پیشنویس قطعنامه ای که فرانسه درپی پیشنهاد کردن آن به شورای امنیت سازمان ملل است، گفت: «اگر هدف از این پیش نویس پایبندی یکجانبۀ نیروهای دولتی سوریه به آتش بس باشد، چنین پیشنویسی به سرانجام نخواهد رسید و فقط زمانی به سرانجام می رسد که تدابیر سختگیرانه تری علیه تروریست ها اتخاذ شود؛ زیرا گروه های تروریستی به آتش بس پایبند نیستند».
چورکین درباره عملیات نظامی روسیه در سوریه و تحولات میدانی نیز گفت: «این جبهه النصره است که غیرنظامیان را در سوریه بمباران می کند و هم اکنون درپی حمله به حماه و مناطقِ حومۀ دمشق است. اگر ما (روسیه) در سوریه وارد عمل نمی شدیم، هم اکنون پرچم های سیاه داعش به دمشق رسیده بود».
نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: «روسیه پیش نویس قطعنامه ای درباره مبارزه با تروریسم و افراط گری به شورای امنیت پیشنهاد کرده است». 
چورکین افزود: «مسکو لازم می داند که تحقیقاتی درباره حمله به کاروان سازمان ملل در شهر حلب آغاز شود».

214
 

پربیننده ترین خبرها