چورکین: جبهه النصره غیرنظامیان سوری را می کُشد

چورکین: جبهه النصره غیرنظامیان سوری را می کُشد
چهارشنبه 14 مهر 1395 - 13:14

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: این گروه تروریستی جبهه النصره است که غیرنظامیان سوری را گلوله باران می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از برنامه ریزی کشورش برای ارایه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت در جریان ریاست دوره ای مسکو بر این شورا خبر داد که هدف از آن، جلوگیری از ترویج افراط گرایی و تروریسم در شبکه اینترنت است. وی همچنین از در دستور کار قرار دادن دو قطعنامه درباره مشکل مهاجرت غیرقانونی و گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه خبر داد.

ویتالی چورکین در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره ریاست دوره ای کشورش بر شورای امنیت در ماه جاری میلادی گفت که مسکو به بحران سوریه و مبارزه با ایدئولوژی افراط گرایی و خشونت و انجام برخی تعدیلات در سازوکار عملکرد شورای امنیت و بحث هماهنگی بین المللی توجه و اهتمام خواهد ورزید.

وی گفت: باید درباره کسانی که کاروان کمک های انسانی نزدیک شهر حلب را گلوله باران کردند، تحقیق شود. ما درباره سرنوشت غیرنظامیان در آنجا به شدت نگرانیم اما از بین بردن تروریست‌ ها در سوریه و عراق تنها راه رسیدن به هدف اصلی در منطقه است زیرا بدون این امر، صلحی در حلب و سایر مناطق وجود نخواهد داشت.

نماینده روسیه در سازمان ملل تصریح کرد: همگان گروههای تروریستی در سوریه را می شناسند و این جبهه النصره است که غیرنظامیان در سوریه را گلوله باران می کند و تلاش می کند تا در حماه و حومه دمشق دست به حمله بزند.

وی خواستار برخورد موثرتر عملی با گروه‌های تروریستی شد و گفت: اجرایی کردن توافق هایی که جان کری وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به آن دست یافتند، به توقف اقدامات جنگی (آتش‌بس) در سوریه می انجامد. هنوز فرصتی برای از سرگیری تفاهم بین مسکو و واشنگتن وجود دارد.

چورکین تاکید کرد: فرانسه هیچ گزارشی درباره موارد نقض‌ توافق توقف اقدامات جنگی در سوریه ارائه نکرده است.

وی درباره پیش نویس قطعنامه ای که فرانسه قصد ارایه آن به شورای امنیت را دارد، گفت: اگر هدف پیش‌نویس قطعنامه سوق دادن ما به سمت آتش‌بس یکجانبه نیروهای دولتی سوریه باشد، این قطعنامه کارایی نخواهد داشت. فقط در صورت موافقت با ما درخصوص اقدامات هماهنگ شدیدتر علیه تروریست ها، کارایی خواهد داشت زیرا توقف اقدامات جنگی شامل حال گروههای تروریستی نمی باشد.

6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها