حملۀ ائتلاف آمریکا به بسیج عشایر عراق

حملۀ ائتلاف آمریکا به بسیج عشایر عراق
چهارشنبه 14 مهر 1395 - 14:22

منابع عراقی از کشته شدن 20 نفر از نیروهای داوطلب عشایر (الحشد العشائری) این کشور در حمله هوایی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا به نزدیک شهر موصل خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حسین علی جاسم فرماندار شهر موصل در استان نینوای عراق کشته و زخمی شدن پنج نفر از نیروهای الحشد العشائری را در جریان حمله هوایی ائتلاف آمریکا به نزدیک این شهر تایید کرد.
وی تصریح کرد: خبر بمباران نیروهای الحشد العشائری تقریبا درست است، و مشکل اینجا بود که گروه داعش 200 متر در روستای الحاج علی یورش برد و وقتی نیروهای الحشد العشائری برای مقابله با آنها پیشروی کردند، به اشتباه بمباران شدند.
این مسؤول محلی در توجیه کشتار نیروهای عشایر گفت: خلبان، نیروهای الحشد الشعائری را به اشتباه نیروهای داعش تصور کرده بود و آنها را بمباران کرد. این نیروها توانستند 25 عنصر داعش را در روستای یاد شده از پای در بیاورند.
در همین حال، یک حساب کاربری به نام حامد حدید در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که در حملۀ جنگنده های ائتلاف، 20 نفر از نیروهای الحشد العشائری کشته، و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند؛ اما فرماندار شهر موصل آمار زیاد رسانه‌ها درباره کشته های الحشد العشائری را رد کرد.
6

پربیننده ترین خبرها