توافقنامه ده ساله آمریکا برای کمک به رژیم صهیونیستی

توافقنامه ده ساله آمریکا برای کمک به رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 14 مهر 1395 - 15:09

کمکهای هنگفت آمریکا به رژیم اشغالگر قدس در چارچوب توافق نامه ده ساله، پایه های روابط کاخ سفید و تل آویو را تقویت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "گیل تماری" گزارشگر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در نیویورک در این باره گفت: "پس از 10 ماه  گفتگوهای پر تنش میان نتانیاهو اوباما، توافق نامه کمکهای امنیتی آمریکا به اسرائیل از سالهای 2019 تا سال 2029 امضا شد. دولت آمریکا مبلغ هنگفت 38 میلیارد دلار را در طول ده سال در راستای کمکهای امنیتی به اسرائیل اختصاص داد."
وی خاطرنشان کرد: "یکی از مسائلی که اسرائیل را مقید می کند عدم تبدیل این مبلغ از دلار به شیکل است."

وی گفت: "رفتار اوباما با اسرائیل مانند رفتار والدین با فرزندانشان است، که برای آرام کردن آنها یک شکلات به آنها می دهند و می گویند دیگر چیزی نخواه."
تماری خاطرنشان کرد: "نتانیاهو در نامه ای به جان کری وزیر امورخارجه آمریکا نوشته است، منافع اسرائیل در تعهد به توافقها است. بر اساس این اتفاق ما این مبلغ را دریافت می کنیم و در صدد تجاوز از حدودمان نیستیم. و اگر کمکهای بیشتری نیازمند شدیم سراغ کنگره نمی وریم و از تو کمک می خواهیم."
وی گفت: "نکته جالب توجه این است که در این توافقنامه قید شده است در صورتی که طی دو سال آینده قبل از اجرای توافقنامه، دوستان اسرائیل در کنگره آمریکا مبلغی را غیر کمکهای جاری همیشگی در اختیار تل آویو قرار دهند، اسرائیل این مبلغ را در راستای تعهد به توافقنامه به آمریکا پس می دهد. مسأله قابل توجه دیگر در خصوص این توافق این است که رئیس جمهور جدید آمریکا در خصوص آن تعهدی ندارد و می تواند آن را منتفی اعلام کند.اما تصمیماتی از این قبیل در تاریخ رؤسای جمهور آمریکا بی سابقه است"
 

پربیننده ترین خبرها