کشته شدن خلبان اسراییلی پس از حمله به غزه

کشته شدن خلبان اسراییلی پس از حمله به غزه
پنج‌شنبه 15 مهر 1395 - 09:34

ارتش اشغالگر "اسراییل" از کشته شدن خلبان خود که در بمباران نوار غزه مشارکت کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، این خلبان در حالی که سعی داشت در پایگاه هوایی رامون در جنوب فلسطین اشغالی فرود آید، هنگام پرش از جنگنده اف – 16 خویش به هلاکت رسید.
ارتش اشغالگر قدس به علت پرش خلبان از جنگنده اشاره نکرد اما روزنامه یدیعوت آحارانوت خاطرنشان کرد که وی پس از شعله ور شدن آتش در جنگنده اندکی قبل از فرود مجبور به پرش از آن شد.
آحارانوت افزود: این خلبان در حملات هوایی علیه غزه مشارکت داشت و علت آتش گرفتن جنگنده اش مشخص نیست اما به دستور "امیر شیل" فرمانده نیروی هوایی اسراییل تحقیق درباره علت این حادثه آغاز شده است.
جنگنده ها و توپخانه اسراییل در واکنش به اصابت گلوله ای از نوار غزه به شهرک سدیروت در منطقه نقب غربی بدون آنکه تلفاتی به همراه داشته باشد، اهدافی را در غزه مورد حمله قرار دادند.
نوار غزه به دنبال اعلام توافق آتش بس از سوی مصر میان گروه های فلسطینی و اسراییل در تابستان سال 2014 جهت پایان دادن به تجاوز رژیم صهیونیستی هر از چند گاهی دچار تنش می شود. تجاوز تابستان 2014 به غزه 51 روز به درازا انجامید و طی آن بیش از 200 فلسطینی به شهادت رسیدند.
شایان ذکر است دو خلبان اسراییلی در ژانویه 2012 نیز پس از پی بردن به نقص فنی در هنگام فرود مجبور به پرش از جنگنده های خود شدند.
این حادثه تنها یک هفته پس از منهدم شدن جنگنده اف 16 دیگری در اثر منحرف شدن از باند روی داد.
از سوی دیگر دو خلبان در ژانویه 2010 در حادثه انهدام جنگنده اف 16 در منطقه رامون در نقب به هلاکت رسیدند.
حادثه دیگری در همان سال باعث کشته شدن خلبان دیگری در هنگام آموزش دیدن شد.

209-9 

پربیننده ترین خبرها