واکنش بسیج مردمی عراق به حمله ائتلاف بین الملل

واکنش بسیج مردمی عراق به حمله ائتلاف بین الملل
جمعه 16 مهر 1395 - 11:17

بسیج مردمی عراق با اعتراض به حمله ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به یکی از قرارگاه های خود، از فرماندهان ائتلاف خواست تحقیقات لازم را درباره این حادثه و علل و عوامل وقوع آن انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، فالح الفیاض، رئیس هیئت بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) با صدور بیانیه ای که یک نسخه از آن در اختیار سومریه نیوز قرار گرفت، گفت: "در سپیده دم روز چهارشنبه 5 اکتبر، یکی از قرارگاه های نیروهای بسیج مردمی عراق در جنوب موصل مورد حمله هوایی جنگنده های ائتلاف بین الملل قرار گرفت که در نتیجه آن، 21 تن از نیروهای بسیج مردمی کشته و 5 نفر دیگر مجروح شدند."
فیاض شهادت این افراد را به خانواده هایشان تسلیت گفت و مراتب خشم و نارضایتی و نیز شگفتی بسیج مردمی از تکرار این نوع تجاوزات را اعلام کرد.
وی از مسئولان و فرماندهان ائتلاف بین المللی خواست تحقیقات لازم را درباره این حادثه و علل و عوامل آن انجام داده و نتایج را به شفافیت کامل به اطلاع هیئت بسیج مردمی برسانند و جلوی تکرار آن را در آینده بگیرند.
یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون در مجلس هم دیروز پنجشنبه حمله جنگنده های امریکایی به نیروهای بسیج مردمی عشایر را جنایت عمدی دانسته و از دولت عراق خواست تحقیقات مفصلی در این باره انجام دهد.
"مزاحم الحویت"، سخنگوی عشایر عرب در استان نینوا هم روز چهارشنبه 14 مهرماه از کشته و مجروح شدن 26 نفر از افراد بسیج عشایر در حمله هوایی ائتلاف بین المللی به ناحیه القیاره در جنوب این استان خبر داده بود. وی خواستار انجام تحقیقات فوری در این زمینه شده است.

208-9

پربیننده ترین خبرها