روسیه: اس-400؛ فقط برای دوستان!

روسیه: اس-400؛ فقط برای دوستان!
شنبه 24 مهر 1395 - 22:26

روسیه اعلام کرد که سامانه موشکی "اس400" را تنها در اختیار شرکای راهبردی خود قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "دیمیتری راگازین" معاون نخست وزیر روسیه تاکید کرد که کشورش قصد دارد سامانه موشکی "اس-400" را به صورت استثنایی تنها در اختیار چین و هند، دون شریک راهبردی روسیه، قرار دهد.

راشاتودی در گزارشی نوشت: راگازین روز شنبه به خبرنگاران گفت که اس400 پیشرفته ترین سامانه موشکی روسیه است و روسیه نیروهای خود را به این سامانه مجهز می کند و قصد دارد به صورت استثنایی کشورهای نزدیک به خود از جمله هند و چین را نیز به این سلاح مجهز کند.

"سرگئی شیمیزوف" رئیس شرکت تسلیحات روسیه (روستک)، با اشاره به این که  امروز شنبه توافقنامه ای میان دولت های روسیه و هند در خصوص مجهز شدن دهلی به پیشرفته ترین سامانه دفاع هوایی (اس400) منعقد شد، ابراز امیدواری کرد که این توافقفنامه به زودی توسط دو طرف امضا و کار تولید انبوه این سامانه از سال 2017 آغاز شود.

وی در حاشیه نشست گروه "بریکس" در هند، تصریح کرد که به صورت تقریبی، سال 2020 این سامانه تحویل هند داده خواهد شد.

هند و روسیه همچنین توافقنامه های تولید مشترک 200 فروند بالگرد کاموو-226 به ارزش یک میلیارد دلار و چهار کشتی جنگی رادار گریز را امضا کردند.

بر اساس توافق هند و روسیه، دو کشتی جنگی پیشرفته و رادار‌گریز به طور مستقیم از روسیه خریداری و دو کشتی دیگر نیز با همکاری روسیه در هند ساخته خواهد شد.

در این دیدار سران دو کشور 16 توافقنامه در زمینه های مختلف از جمله هوا فضا، آموزش و پرورش، شهر های هوشمند، کشتی سازی، اکتشاف نفت و گاز، توافق میان شرکت های روس نفت، اسار و او ان جی سی هند، توسعه زیربنا، تجارت دو جانبه، توسعه علم و امنیت بین المللی اطلاعات، امضا شد.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها