حرکت "کوزنیتسوف" و آماده‌باش نیروهای انگلیسی

حرکت
شنبه 24 مهر 1395 - 23:01

همزمان با عبور ناوهای روسیه از آب های مجاور انگلستان، نیروی دریایی بریتانیا به نیروهای خود آماده‌باش داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه انگلیسی The Times ناو هواپیمابر "دریادار کوزنیتسوف" پیشاپیش ناوهای جنگی روسیه حرکت می کند و ناوشکن "ریچموند" و رزمناو "دانکان" به گونه ای که درچنین مواردی عرف است، کار نظارت بر مجموعه ناوهای روسی را در مسیر خود در مجاورت آب های انگلیس برعهده خواهند داشت.

این درحالیست که حرکت ناوهای هواپیما بر روسی "دریادار کوزنیتسوف" امروز(15 اکتبر) به مقصد سواحل سوریه آغاز شده است، این ناوهواپیمابر حامل جنگنده های " سو" و " میگ" و بالگردهای "KA-52"  است و سفرش به سوریه پنج ماهه خواهد بود.

چندین ناو جنگی وابسته به ناوگان شمال روسیه، ناو هواپیمابر «دریادار کوزنیتسوف" که حامل جنگنده های " میگ 29 KR " و میگ 29- KUBR و جنگنده های" سو – 33" و نیز بالگردهای "KA-52" ملقب به تمساح است، ناوهواپیمابر" دریادار کوزنیتسوف" را در حرکت به سمت دریای مدیترانه همراهی می کنند.

ناوگان شمال روسیه در بیانیه ای دراین زمینه اعلام کرد "كوزنيتسوف" ساعت سه بعداز ظهر به وقت مسکو از شمال شرق اقیانوس اطلس حرکت کرد و پیشاپیش آن مجموعه ناوهایی که متشکل از رزمناو موشکی " پطرس بزرگ" و کشتی های " سیویرومورسک" و "ادمیرال کولاکوف" و نیز چند کشتی امدادی بود، حرکت می کردند.

ناوگان شمال تاکید کرده است که هدف از اعزام مجموعه ناوهای روسیه به سوریه، تضمین حضور نظامی دریایی روسیه درمناطق مهم و سرنوشت ساز درآب های جهان و تامین سلامت دریایی و حمایت از فعالیت های اقتصادی دریایی روسیه و مقابله با چالش هایی از جمله دزدی دریایی و تروریسم بین المللی است.

"دریادار كوزنيتسوف" قادر به حمل بیش از پنجاه فروند هواپیما بوده و مجهز به موشک های بالدار" گرانیت" و موشک های دفاع هوایی "کلینوک" و مجموعه پدافند "موشکی – توپخانه ای" کاشتان روسیه و نیز سامانه های دفاعی ضد زیردریایی است.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها