نامه رئیس شورای سیاسی یمن به شورای امنیت

نامه رئیس شورای سیاسی یمن به شورای امنیت
يکشنبه 25 مهر 1395 - 12:16

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در نامه‌هایی جداگانه به رئیس و اعضای شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل از آنها خواست تا تصمیم قاطعی برای پایان دادن به تجاوزگری وحشیانه دولت سعودی و هم پیمانان و حامیانش علیه یمن بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صالح الصماد در نامه خود به جنایت وحشیانه متجاوزان از 18 ماه پیش و حمله به غیرنظامیان و نسل کشی بی سابقه ملت یمن اشاره کرد که آخرین مورد از این جنایات هولناک، حمله به مراسم عزاداری در سالن بزرگ شهر صنعا و شهید و زخمی شدن بیش از 700 غیرنظامی بود.
وی تاکید کرد: این اقدامات متجاوزان مغایر با قوانین و موازین بین المللی و اصول و مبانی حقوق بشر است.
در این نامه آمده است: شورای امنیت و سازمان ملل در برابر این تجاوزگری وحشیانه هیچ تصمیمی علیه متجاوزان نگرفته اند که این امر جای تعجب دارد و با وظایف آنها در تضاد است؛ خصوصا که این تجاوزگری همراه با محاصره همه جانبه و ظالمانه علیه ملت یمن و جلوگیری از ورود کمک های غذایی و دارویی و مایحتاج ضروری به این کشور و ممنوعیت پروازهای هوایی بوده است.
وی تاکید کرد: این محاصره بر مشکلات مردم بویژه کسانی که نیاز به درمان در خارج از یمن دارند، افزوده است و از سوی دیگر، 20 هزار یمنی نیز در کشورهای جهان سرگردان شده و قادر به بازگشت به یمن به علت این محاصره نیستند.
الصماد خطاب به شورای امنیت و سازمان ملل گفت: وظیفه اخلاقی شما به عنوان سازمان ملل ایجاب می کند که با مسئولیت پذیری، تصمیمات قاطعی اتخاذ کنید و به نسل کشی ملت یمن پایان دهید.
وی در این نامه از شورای امنیت و سازمان ملل خواست تا دستور فوری توقف تجاوزگری همه جانبه علیه یمن و رفع محاصره این کشور را صادر کنند.
6

پربیننده ترین خبرها