روایت سایت صهیونیست از روابط عربستان و "اسرائیل"

روایت سایت صهیونیست از روابط عربستان و
دوشنبه 26 مهر 1395 - 22:04

یک پایگاه صهیونیستی با اشاره به تحولات پس از توافق هسته‌ای در منطقه خاورمیانه، ضمن اشاره به تاریخ روابط عربستان و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی از افزایش روابط دستگاههای اطلاعاتی این کشورها با تل آویو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه صهیونیستی "اسرائیل دیفنس" نوشت: روابط میان "اسرائیل" با عربستان سعودی و شماری از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به طور پنهانی از دهه ها پیش ادامه داشته است. اما به نظر می رسد توافق هسته ای ایران باعث شده است این روابط قوی تر شود.
این پایگاه صهیونیستی در گزارشی نوشت براساس اطلاعات به دست آمده از منابع اطلاعاتی و امنیتی، مقامات دستگاه اطلاعات و سازمان اطلاعات نظامی عربستان سعودی مأمور تبادل اطلاعات با موساد و دستگاه اطلاعات نظامی "اسرائیل" شده اند و روابط میان طرفین در حال حاضر به اوج خود رسیده است.
سایت "وطن یغرد خارج السرب" با انتشار ترجمه عربی این گزارش نوشت: به گفته این پایگاه صهیونیستی، در گذشته ریاض و تل آویو روابطی در این سطح از نظر تحلیل و دیدار میان مقامات طرفین مانند تهدیدها از جانب ایران و جنبش های وابسته به آن مانند حزب الله و جنبش حوثی ها نداشته اند و تماس های اولیه میان بندر بن سلطان و مائیر داگان و تامیر باردو رئیس سابق موساد نشان دهنده میزان استحکام روابط طرفین است.
گزارش این پایگاه صهیونیستی حاکی از آن است همکاری بدون محدودیت ریاض و تل آویو باعث شده است تا دستگاههای اطلاعاتی سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس، به ارتباط با رژیم صهیبونیستی ترغیب شوند. به طوری که سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین از جمله مقاماتی است که بیشترین تبلیغات را برای همکاری با رژیم صهیونیستی جهت مقابله با ایران انجام می دهد. علاوه بر این، کشورهای مذکور به صورت دوره ای از طریق دستگاه اطلاعات اردن با اسرائیل ارتباط برقرار می نمایند. این امر درباره کویت نیز صحت دارد.
این سایت صهیونیستی در ادامه می افزاید: با وجود اینکه امارات در گذشته نیز از طریق محمد دحلان از سران سابق جنبش فلسطینی فتح با دستگاههای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ارتباط داشته است اما محمد بن زاید ولیعهد این کشور در حال حاضر تلاش می کند تا روابط میان ابوظبی و تل آویو رسمیت بیشتری یابد.
براساس این گزارش روابط محرمانه "اسرائیل" و عربستان سعودی همچنین در زمینه جنگ سایبری ادامه دارد. گزارش های پیشین در رسانه های صهیونیست حاکی از آن بود که شرکت های اسرائیلی به شرکت آرامکو در زمینه مقابله با حمله هکرها کمک کرده اند. علاوه بر این دولت عربستان اخیرا از ایجاد صندوق سرمایه گذاری در زمینه تکنولوژی با سرمایه یکصد میلیارد دلار خبر داد که این صندوق بخشی از برنامه این کشور برای سال 2030 با هدف متنوع کردن منابع درآمدی این کشور است.
عربستان بر این باور است ایجاد چنین صندوقی بدون وجود روابط با رژیم صهیونیستی فایده چندانی نخواهد داشت به ویژه اینکه سرمایه داران "اسرائیلی" می توانند از سرمایه گذاری در بخش تکنولوژی عربستان بهره مند شوند.

216

پربیننده ترین خبرها