سناتور آمریکایی:

ترور رفیق حریری، کار عربستان و "اسرائیل" بود

ترور رفیق حریری، کار عربستان و
سه شنبه 27 مهر 1395 - 20:24

یک سناتور امریکایی گفت که عربستان و رژیم صهیونیستی در ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان در نوامبر 2005م. دست داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم ، "چاک گراسلی" سناتور جمهوری خواه ایالت آیووا در مجلس سنای امریکا خاطرنشان کرد: برخی اسناد که به تازگی به دست آمده است نشان می دهد "اسرائیل" به کمک عربستان اقدام به ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان کرده است.
این سناتور جمهوری خواه که رئیس کمیسیون قضایی در مجلس سنا و یکی از سناتورهای ارشد آمریکایی محسوب می شود در مصاحبه با نشریه پلتیکو گفته است: برخی مدارک و شواهد قطعی، نقش مستقیم عربستان در ترور رفیق حریری را نشان می دهد.
یادآور می شود به دنبال تصویب قانون جاستا مبنی بر فراهم شدن زمینه برای شکایت خانواده های قربانیان حوادث یازده سپتامبر سال 2001 میلادی از عربستان در دادگاههای آمریکا، پرونده های مختلف دیگری علیه این کشور مطرح شده است و مقامات و رسانه های امریکایی به انتقاد علنی از دولت عربستان روی آورده اند.
دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تلاش کرد ضمن مخالفت با این قانون، آن را وتو کند.
گروه چهارده مارس به رهبری سعد حریری پسر رفیق حریری که از حمایت امریکا و عربستان برخوردار است تلاشهای سیاسی و رسانه ای و دیپلماتیکی زیادی انجام داد تا حزب الله را در خصوص ترور رفیق حریری مجرم اعلام کند و مسئولیت ترور وی را به گردن این گروه بیندازد.

سناتور چاک گراسلی

216-9

پربیننده ترین خبرها