پایکوبی مسیحیان عراق برای آزادی شهر قراقوش (تصاویر)

پایکوبی مسیحیان عراق برای آزادی شهر قراقوش (تصاویر)
چهارشنبه 28 مهر 1395 - 08:52

صدها تن از مسیحیان عراق در شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، پیشروی نیروهای عراقی در شهر قراقوش، واقع در جنوب موصل، را جشن گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، صدها تن از مسیحیان شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق ، دیروز سه شنبه پیشروی نیروهای عراقی در شهر قراقوش واقع در جنوب موصل را جشن گرفتند.

مسیحیان شهر قراقوش پیشروی ارتش عراق به سمت موصل را جشن گرفتند

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، خبرگزاری فرانسه نوشت صدها زن، مرد و کودک مسیحی اهل قراقوش با حضور کلیسای «مار شیمون» اربیل با روشن کردن شمع برای آزادی شهرشان از اشغال داعش دعا کردند، سپس برای ابراز شادمانی خود به دلیل پیشروی نیروهای عراقی در این شهر، به خواندن سرود و جشن و پایکوبی پرداختند.

کودکان مسیحی قراقوش هم در این شهر شرکت کردند

 گفتنی است نیروهای عراقی چندین محله از شهر قرقوش، در 15 کیلومتری جنوب شرق موصل، را آزاد کردند. این شهر در آگوست 2014 به اشغال گروه تروریستی داعش در آمده بود.

جشن و پایکوبی مسیحیان

یک روزنامه نگار به نام حازم کاردومی که در این جشن شرکت کرده بود، گفت: «امروز روز مبارکی است. تردیدی نیست که خاک ما آزاد خواهد شد. ما خدا را شکر می کنیم و از عیسی مسیح و مریم مقدس سپاسگذاریم».

هزاران مسیحی در عراق پیشروی ارتش را جشن گرفتند

 نیروهای عراقی چندین محله از شهر قراقوش را آزاد کرده اند اما عناصر داعش هنوز در برخی محله های شهر وجود دارند.

کودکان با روشن کردن شمع برای آزادی کامل شهرشان دعا کردند

قراقوش بزرگترین شهر مسیحی نشین عراق است. این شهر تا زمان اشغال توسط گروه تروریستی داعش، 50 هزار نفر جمعیت داشت که اکثر آنان مجبور شدند از این شهر مهاجرت کنند.

حضور راهبه مسیحی در جشن پیروزی ارتش عراق

 

جوانان شهر در حال شادی و پایکوبی

 

بانوان هم در این جشن شرکت کردند

 

شمع شادی مسیحیان در پیروزی ارتش عراق

 

208
 

پربیننده ترین خبرها