مناظرۀ داغ کلینتون و ترامپ؛.. چه کسی پیروز است؟

مناظرۀ داغ کلینتون و ترامپ؛.. چه کسی پیروز است؟
چهارشنبه 28 مهر 1395 - 19:39

سومین و آخرین مناظرۀ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی بامداد پنجشنبه به وقت تهران برگزار می‌شود که پس از دو مناظرۀ نخست، فضای سنگین اتهام زنی متقابل بر رقابت دو طرف حاکم است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، محور نخستین مناظرۀ کلینتون و ترامپ برنامه های اقتصادی دو طرف بود اما به صحنۀ اتهام زنی متقابل دو طرف تبدیل شد. نقطۀ اوج این مناظره جایی بود که کلینتون از ترامپ خواست تا اظهارنامۀ مالیاتی خود را ارائه دهد اما ترامپ از این کار طفره کرد. او در پاسخ کلینتون گفت: «من تنها زمانی اسناد مالیاتی خود را ارائه می کنم که کلینتون 33 هزار ایمیلی را که از صندوق پستی الکترونیک خود پاک کرده است، منتشر کند».
این مناظره، آنگونه که شبکۀ سی ان ان مدعی شد، با برتری کلینتون پایان یافت. در حالی که 62 درصد از بینندگان کلینتون را پیروز مناظره می دانستند، تنها 27 درصد آنان معتقد بودند ترامپ در مناظره پیروز شده است.
اما مناظرۀ دوم زیر سایۀ سنگین اظهارات غیر اخلاقی او دربارۀ زنان و تلاش او برای طرح مجدد رسوایی های اخلاقی بیل کلینتون انجام شد. ترامپ، پیش از مناظره، با چهار زن که مدعی بودند از سوی بیل کلینتون، همسر هیلاری، مورد آزار جنسی قرار گرفته اند، در نشستی رسانه ای شرکت کرد. مهم ترین موضوعات مناظره نیز وضع خاورمیانه، داعش و توافق هسته ای ایران بود.
اما سومین مناظره در حالی بامداد فردا برگزار می شود که ترامپ در جمع حامیان خود درخواست کرده است که پیش از مناظره، کلینتون برای تشخیص مصرف مواد نیروزا مورد آزمایش قرار گیرد. او گفته است: «کلینتون باید آزمایش دهد. نمی دانم چه کار کرده بود؟ او در آغاز مناظرۀ دوم بسیار سر حال بود اما در پایان، کاملا تحلیل رفته بود و با سختی خود را به اتومبیلش رساند».
گذشته از نظرسنجی ها و نتایج آن ها، کارشناسان مستقل باور دارند که این مناظره ها همواره یک بازندۀ بزرگ داشته اند؛ «اخلاق».

پربیننده ترین خبرها