انصار الله یمن: عربستان فقط به دنبال جنگ است

چهارشنبه 28 مهر 1395 - 21:53

جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که عربستان سعودی هیچ تصمیمی برای متوقف کردن جنگ و خونریزی ندارد.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن در گفتگو با شبکه العالم اعلام کرد: عربستان متجاوز به هیچ آتش بسی پایبند نیست و هیچ تصمیمی برای شکستن محاصرۀ یمن ندارد ولی نیروهای یمنی در قبال پایبند نبودن متجاوزان و مزدوران به آتش بس دست روی دست نخواهند گذاشت.

- لزوم توقف کامل تجاوز

عبدالسلام امروز چهارشنبه در گفتگو با بخش خبری شبکه العالم تصریح کرد: ما خواستار توقف کامل تجاوز برای پایان یافتن جنایات فجیع عربستان در یمن هستیم که جنایت مجلس ختم صنعاء یکی از این جنایات بود.
وی افزود: اگر تجاوز، محاصره و ممنوعیت پرواز بر فراز یمن پایان یابد، ما در جنبش انصار الله حتی یک تیر هم شلیک نخواهیم کرد و پایبند به آتش بس خواهیم بود.
سخنگوی انصار الله تاکید کرد: تاکنون هیچ طرح جدی و واقعی برای آغاز آتش بس ارائه نشده است و آنچه که در این خصوص دیده و شنیده می شود ، برای فریبکاری است .
عبدالسلام از حمله مجدد مزدوران عبدربه منصور هادی به شهر میدی خبر داد و افزود : اینها مزدور، آلت دشت و نوکران بی اختیار عربستان و آمریکا در منطقه هستند و اوامر اربابان خود را اجرا می کنند. 
سخنگوی جنبش انصار الله بر لزوم آغازمذاکرات واقعی برای پایان دادن به بحران یمن تأکید کرد و گفت : جنگ باید پایان یابد و مذاکرات واقعی به محض پایان جنگ باید آغاز شود.

- مردم یمن در قبال جنگ طلبان ساکت نخواهند ماند
عبدالسلام تاکید کرد: اگر حملات به طور کامل پایان نیابد، مردم، ارتش و کمیته های مردمی یمن دست روی دست نخواهند گذاشت و جواب متجاوزان و مزدوران را خواهند داد و همه این را می دانند.
وی عربستان را جنگ طلب خواند و گفت: عربستان هیچگاه به آتش بس پایبند نبوده و ما با استناد به تجارب گذشته از آل سعود انتظار نداریم که به آتش بس پایبند باشد، زیرا عربستان همچنان نیروهای بیشتری را برای تجاوز و تعدی به خدمت می گیرد و حملات هوایی اش همچنان ادامه دارد و امیدی هم به شکسته شدن محاصره یمن نیست. 

- عربستان هیچ ارزشی برای آتش بس قائل نیست
محمد عبدالسلام گفت: حرف و حدیث هایی که این روزها درباره آتش بس شنیده می شود، یک توطئه است زیرا هدف عربستان از آتش بس آماده کردن خود برای اجرای حملات بیشتر است. با نگاهی به آتش بس های قبلی می فهمیم که آتش بس برای عربستان بی معنی است. هنگامی که مزدوران عربستان، امارات و آمریکا به شهر عدن حمله کردند، در این شهر آتش بس برقرار بود و پایبند نبودن سعودی ها به آتش بس در استان الجوف، منطقه فرضه نهم و استان شبوه مؤید مدعای ماست. ما می دانیم که سعودی ها اگر واقعاً درپی صلح بودند، سلاح خود را به زمین می گذاشتند و از تجاوز دست می کشیدند و اگر این کار را بکنند، ما هم سلاح خود را به زمین خواهیم گذاشت.

- آتش بس 72 ساعته بی فایده است
سخنگوی جنبش انصار الله اظهار داشت: آتش بس 72 ساعته بی فایده است، زیرا جنگ و تجاوز باید به صورت کامل و برای همیشه متوقف شود و توافقی برای پایان دادن به جنگ امضا شود. نباید تجربه توافقنامه 10 آوریل تکرار شود، زیرا آن توافقنامه مانع تداوم حملات هوایی نشد. توافقنامه 10 آوریل که با میانجیگری سازمان ملل امضاء شد، توافقنامۀ کامل و جامعی نبود زیرا به جنگ پایان نداد و به متجاوزان اجازه داد که به حملات خود ادامه بدهند.

- چرا کمیتۀ تحقیق تشکیل نمی شود؟!
عبدالسلام در ادامه سخنان خود، از سازمان ملل به علت نادیده گرفتن جنایات عربستان انتقاد کرد و گفت: چرا ممنوعیت پرواز بر فراز یمن پایان نمی یابد تا مجروحین برای درمان به خارج منتقل شوند؟ چرا از انتقال کمک های پزشکی و غذایی و ... به یمن جلوگیری می شود؟ چرا به سازمان های امدادی بین المللی اجازه داده نمی شود که هیأت های خود را به یمن بفرستند؟ چرا تحقیقاتی درباره جرایم و جنایات وحشیانۀ متجاوزان آغاز نمی شود؟  

- سیطرۀ آمریکا بر شورای امنیت
سخنگوی جنبش انصار الله ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل متحد در پرونده یمن نظرات آمریکا و انگلیس را مدنظر می گیرد و إعمال می کند و این پرونده زیر دست آمریکاست و آمریکا هر گاه که عربستان و دیگر متحدانش مرتکب جنایتی می شوند، آنها را از باتلاق پیگرد، محاکمه و مجازات بیرون می کشد.
وی افزود: توقف جنگ و تجاوز در یمن مستلزم تصمیم قاطعانۀ جامعه جهانی یا شورای امنیت برای پایان دادن فوری به جنگ و الزام همه طرف ها به رعایت توافقات است. 
وی در پایان تاکید کرد: ما انتظار نداریم که شورای امنیت برای مردم یمن صلح را به ارمغان بیاورد، زیرا همین نهاد بین المللی با صدور قطعنامۀ ننگین 2216 به تجاوز عربستان و متحدانش "مشروعیت" بخشیده است.

214

پربیننده ترین خبرها