با رأی 99.9 درصدی؛

دومای روسیه توافق هسته‌ای با آمریکا را تعلیق کرد

دومای روسیه توافق هسته‌ای با آمریکا را تعلیق کرد
پنج‌شنبه 29 مهر 1395 - 00:15

دومای روسیه روز چهارشنبه لایحه تعلیق عمل به توافق کاهش ذخایر پلوتونیوم با آمریکا و همه پروتکل‌های مربوط به این توافقنامه را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دوما (پارلمان) روسیه، قانون تعلیق اعتبار توافقنامه روسیه و آمریکا درباره کاهش ذخایر پلوتونیوم و پروتکل‌های الحاقی را با ۴۴۵ رای موافق و تنها یک رای مخالف به تصویب رساند.

راشاتودی در گزارشی نوشت: نمایندگان دومای روسیه برقراری همکاری مجدد با آمریکا در این زمینه را به لغو قانون ماگنیتسکی، لغو سایر تحریم‌های وضع شده علیه روسیه و کاهش تاسیسات و شمار نیروهای ناتو در کشورهای نزدیک مرز روسیه، منوط کرده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در 3 اکتبر سال جاری لایحه تعلیق توافقنامه کاهش ذخایر پلوتونیوم با آمریکا  را به دوما محول و فرمان لازم را در این خصوص صادر کرده بود.

 توافقنامه کاهش ذخایر پلوتونیوم در سال ۲۰۰۰ میلادی میان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و هیلاری کلینتون، وزیر وقت امور خارجه آمریکا امضا شد و اجرای آن بر اساس توافقنامه‌ای در سال ۲۰۱۰ آغاز شد تا دو طرف ۳۴ تن از ذخایر پلوتونیوم خود را با سوزاندن در رآکتورهای اتمی از بین ببرند.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها